Venecijos bienalei skirtas „Muziejus“ Lietuvos visuomenei pristatytas knyga

Venecijos bienalėje Lietuvai su projektu „Muziejus“ atstovauti besiruošiantis menininkas Dainius Liškevičius net 400 kilogramų sveriantį savo kūrinį sutalpino į knygos variantą – 1,4 kg sveriantį 264 puslapių lietuvių ir anglų kalbomis išleistą leidinį. 

Dainiaus Liškevičiaus „Muziejaus“ pristatymo spaudos konferencija

Dainiaus Liškevičiaus „Muziejaus“ pristatymo spaudos konferencija

Projektas „Muziejus“ atstovaus Lietuvai 2015 metų Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje. Kitų metų gegužės-lapkričio mėnesiais tarptautinėje meno erdvėje bus rodoma nauja papildyta „Muziejaus“ versija. Pirmą kartą šis meno projektas eksponuotas Nacionalinėje dailės galerijoje ir Šiuolaikinio meno centre (2012 m.). Vėlesnės jo versijos rodytos Leipcigo šiuolaikinio meno muziejuje Vokietijoje (2013 m.) ir Bielio PasquArt meno centre Šveicarijoje (2014 m.). 

Ilgametis menininko tyrimas 

Pristatydamas su „Muziejaus“ gimimu detaliai supažindinančią knygą D. Liškevičius sakė, kad „Muziejus“ – tai jo ilgametis tęstinis tyrimas, susidedantis iš meno kūrinių ir idėjų, sovietmečio ir šiuolaikinės kultūros artefaktų kolekcijos. „Savo projekte su humoru interpretuoju neseną kolektyvinę sovietmečio istoriją ir ją pateikiu iš išgalvoto meno kūrėjo perspektyvos, įterpdamas autobiografinių motyvų“, – teigia menininkas. 

Prie knygos atsiradimo taip pat prisidėjo menotyrininkai Agnė Narušytė, Ernestas Parulskis ir Linara Dovydaitytė, knygos dizainą kūrė Laura Grigaliūnaitė, išleido – „Kitos knygos“. 

„Muziejų“ pristatančioje knygoje dekonstruojami Lietuvos meno istorijos mitai, įsigalėję sovietinės okupacijos laikotarpiu. Į šią knygą sudėti menininko kūriniai, fotografijos, surinkti sovietmečio daiktai, leidiniai bei kiti dokumentai primenantys tą laikotarpį ir leidžia pajausti šiuos artefaktus pagaminusios kultūros kūrybinę galią“, – teigia menotyrininkė A. Narušytė. 

Projekte „Muziejus“ D. Liškevičius atveria komplikuotos Lietuvos politinės, socialinės ir kultūrinės istorijos duris, pateikdamas suasmenintą intriguojantį pasakojimą apie revoliucines 1960-1980-ųjų asmenybes – paskutinįjį Lietuvos partizaną Antaną Kraujelį, disidentą Romą Kalantą ir Bronių Maigį, 1985-aisiais metais Sankt Peterburgo muziejuje „Ermitažas“ apgadinusį Rembranto paveikslą „Danaja“. 

Įsilies į muziejinį miesto kontekstą 

Projektą „Muziejus“ tarptautinei meno bendruomenei 56-ojoje Venecijos bienalėje pristatys Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijos komanda – projekto komisaras ir kuratorius dr. Vytautas Michelkevičius, antroji komisarė Rasa Antanavičiūtė ir prodiuserė Daina Pupkevičiūtė. 

Dr. Vytauto Michelkevičiaus teigimu, Venecijoje „Muziejus“ prasmingai įsilies į tarptautinį meno lauką, muziejinį miesto kontekstą ir į jau muziejiniais tapusių nacionalinių paviljonų kaimynystę. Jis bus pristatomas Lietuvos ekspozicijoje greta daugiau kaip 80 kitų valstybių nacionalinių paviljonų bei tarptautinės teminės parodos, kurios kuratorius šįkart bus žymus meno kritikas Okwui Enwezoras. 

„D. Liškevičiaus projektas – kosmopolitiškas mažos valstybės meno ir protesto muziejus, per menininko mikroistoriją, pasakodamas makroistoriją, užmegs dialogą su pačios bienalės praeitimi. Be to, „Muziejus“ bus patrauklus platesnei Lietuvos ir užsienio auditorijai, nes jame žaismingai nagrinėjamas patriotiškumas, kultūrinė izoliacija ir Vakarų vertybių paieškos sovietmečio Lietuvoje, įtraukiant į pasakojimą tokius veikėjus kaip Jeanas Paulis Sartre‘as ir kitus“, – sako dr. V. Michelkevičius. 

Nuo 1895 metų kas dvejus metus rengiama tarptautinė Venecijos bienalė laikoma prestižiškiausia šiuolaikinio meno paroda pasaulyje. Lietuva Venecijos bienalėje dalyvauja nuo 1999 metų: 2015-aisiais su projektu „Muziejus“ tai bus jau devintasis kartas.

Parašykite komentarą