Šokio spektaklio „Žizel” premjera: drąsi klasikos transformacija

Tarptautinę šokio dieną žymės Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – šokio spektaklis „Žizel”. Balandžio 29, 30 dienomis 19 val. Palangos koncertų salėje vienas gražiausių ir populiariausių klasikinių baletų prisikels nauja forma, atliepiančia šiuolaikinio pasaulio realijas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Šokio spektaklio „Žizel” repeticija. Tomo Ivanausko nuotr.

Pirmą kartą parodytas 1841 m. Paryžiuje, Adolphe’o Adamo baletas „Žizel” yra vienas gražiausių romantinių baletų istorijoje. Šis baletas iki šiol išlieka vienas populiariausių bet kurio teatro repertuare, o pagrindinis Žizel vaidmuo yra kiekvienos balerinos svajonė.

Dviejų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choreografų Donato Bakėjaus ir Manto Černecko kurtas šokio spektaklis „Žizel” – drąsi klasikinio baleto interpretacija. Jau beveik du šimtmečius gyvuojančią romantišką istoriją choreografai perkelia į šiuolaikinį pasaulį. Kaimas prie Reino virsta neapibrėžta pramonine erdve, fabriku, feodalai – fabrikantais, o valstiečiai – darbininkais. Šiandienė „Žizel” pasakoja turtingo fabriko vadovų sūnaus Alberto meilę paprastai darbuotojai Žizel.

Graži jaunuolių meilės istorija įsikišus šalutiniams veikėjams ima vystytis katastrofiškai, kol ją sutepa prievarta, mirtis ir beprotybė.

Pagrindinį vaidmenį atliekanti šokėja Aušra Krasauskaitė pasakojo, kad ją žavi pakylėtos, romantiškos A. Adamo muzikos ir industrinės spektaklio aplinkos kontrastas. „Žizel yra jauna, naivi, įsimylėjusi mergina su visomis savo amžiaus tarpsniui būdingomis savybėmis, kaip didelis tikėjimas meile”, – savo kuriamą personažą apibūdino šokėja. Ji akcentavo ir tai, kad klasikinis „Žizel” siužetas randa atgarsį ir šiandienoje: „Gyvename kitokiais laikais, nei tuomet, kai gimė „Žizel” istorija, bet kai kurie dalykai išlieka ir mūsų pasaulyje, pavyzdžiui, materialinės padėties sąlygojamos socialinės perskyros.”

Vienas iš spektaklio choreografų Donatas Bakėjus atkreipė dėmesį į spektaklyje išskleidžiamas paraleles: „Mums buvo svarbūs motinos ir dukros santykiai, Žizel mama yra patyrusi prievartą ir bando nuo panašios lemties apsaugoti dukrą. Pastaroji netiki, kad jai gali nutikti kažkas blogo.” Svarbus ir pagrindinio herojaus Alberto vaidmuo bei jo kančia suvokiant savo vaidmenį Žizel tragiškai paliečiančių įvykių grandinėje. „Net jei jam atleidžiama, vyras kankinasi, tokia kančia artima romantizmo epochai”, – samprotavo D. Bakėjus.

Kalbėdamas apie šiuolaikiškas siužeto aplinkybes, D. Bakėjus tikino, kad svarbu reaguoti į šiandienį kontekstą. „Ši „Žizel” bus kitokia, net kiek išsišokėliška – tiek šokio, tiek muzikos prasme, pavyzdžiui, sukeisime kai kurių muzikinių elementų eiliškumą – jautėme, kad to reikia geriausiam rezultatui. Jei norime auginti jaunąją žiūrovų kartą, privalome ieškoti naujų kelių. Tikiu, kad klasikos ir šiuolaikiškumo derinys mūsų spektaklyje pasiteisins, juk turime eiti koja kojon su laiku”, – akcentavo choreografas. Pasak jo, kiekvienam laikmečiui reikia savų herojų, dėl to net ir klasikos kūriniai turi išgyventi specifines transformacijas.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro informacija

Parašykite komentarą