Klaipėdos muzikinis teatras: didžioji pavasario naujiena – Kamerinės operos festivalis

2017-uosius Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasitinka su kaip niekad dideliais planais. Svarbiausias iš jų ir labiausiai lauktas – dar 1964 m. statytų teatro patalpų rekonstrukcija, po kurių tiek teatralai, tiek publika džiaugsis būtent tokios specifikos erdvių reikalavimus atitinkančiais namais. Vėlyvą pavasarį-vasaros pradžioje prasidėsiantys rekonstrukcijos darbai nereiškia, kad teatras apleis savo turinį – šį pavasarį klaipėdiečių ir miesto svečių laukia naujas, garsiais vardais ir įspūdingais pastatymais pasipuošęs Kamerinės operos festivalis.

Opera_Jolanta

P. Čaikovskio opera „Jolanta”. Vytauto Petriko nuotr.

Pažįstamas – naujas

2017-uosius teatras pasitinka tuo pačiu šūkiu „Pažįstamas-naujas”, kurį pristatė 30-ojo sezono pradžioje, rugsėjo mėnesį. „Antrąją sezono pusę repertuarą formavome iš žinomiausių, populiariausių spektaklių, kurie visuotinai siejami su muzikiniu teatru. Šiame repertuare norime grįžti prie savo šaknų, prisiminti seniai rodytus išskirtinius darbus, pavyzdžiui, G. Kuprevičiaus miuziklą „Veronika”, G. Donizetti operą „Meilės eliksyras”, – pasakojo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas Jonas Sakalauskas ir pridūrė, kad kai kurių spektaklių šlovės šleifas aprėpia ne tik Klaipėdą, – Palangoje rodysime J. Bock miuziklą „Smuikininkas ant stogo”. Jis yra tapęs viena iš muzikinio teatro vizitinių kortelių, su juo augo ir formavosi solistai ir trupės.”

Anot teatro vadovo, šį pusmetį daugiau dėmesio sulauks ir vyresnės kartos teatro atlikėjai, bus pagerbtas jų indėlis formuojant muzikinio teatro veidą, „norime ir patys pažvelgti į save naujai, pamatyti, kokie esame ir kokiais galime būti. Taip norime parodyti, kad einame į naują startą, naują muzikinio teatro epochą, kurioje sieksime europinės kokybės”.

Naujame festivalyje – šiandienos skambesys

„Vienas svarbiausių šio repertuaro ženklų yra tas, kad atsisuksime į šiuolaikinį meną, ne vien per partnerystes su vizualinių menų srities atstovais, bet ir tiesiogiai mums priklausančiame lauke – šią gegužę pristatysime Kamerinės operos festivalį”, – džiaugėsi J. Sakalauskas.

Bohema

G. Puccini opera „Bohema”. Vytauto Petriko nuotr.

Festivalį žymės „Auksinių scenos kryžių” laureatės jaunosios kartos kompozitorės R. Mačiliūnaitės operos „Į švyturį” premjera. „Jau atėjo laikas pristatyti ir nūdienos muzikinę estetiką, ir tuo pat metu atliepti Klaipėdai artimą tematiką, kuri būtų aktuali formuojant miesto identitetą”, – vardijo teatro vadovas.

Kamerinės operos festivalyje taip pat viešės Lietuvoje šiuolaikinės operos simboliu tapusi L. Lapelytės opera „Gera diena!”. J. Sakalauskas akcentavo, kad šios operos viešnage ne tik norima pristatyti publikai išskirtinį lietuvių autorių pastatymą, bet ir priminti vieną iš muzikinio teatro pažadų savo gerbėjams, „norime pas save rodyti pačius įsimintiniausius pastatymus, skatinti jų atvykimą į pajūrį.

Klaipėdos muzikinis teatras ir toliau tęs dar rudenį pradėtą nemokamų džiazo muzikos vakarų, „jie yra dalis džiazo oratorijos kūrybinio proceso. Oratoriją pristatysime vasarą ne kur kitur, o džiazo mieste – Klaipėdoje”, – akcentavo J. Sakalauskas.

Neapleisti bus ir šokio spektaklių gerbėjai, balandžio pabaigoje jie bus kviečiami į naujo, šiuo metu teatre statomo šokio spektaklio premjerą.

Vaikų operos studija

Sausio pabaigoje muzikiniame teatre startuos nauja, ne tik teatrui, bet ir visam miestui aktuali iniciatyva – vaikų operos studija. „Tokio darinio poreikis buvo juntamas jau kurį laiką, pavyzdžiui, statant F. Wildhorn miuziklą „Boni ir Klaidas”, nekalbu jau apie G. Puccini „Bohemą”, kuriai reikėjo daugybės vaikų, – studijos atsiradimo priežastis vardijo teatro vadovas. – Be to, teiraudavosi patys tėvai, muzikos mokytojai. Norime, kad tai būtų nuolatinis teatro elementas, juk viena teatro funkcijų yra telkti bendruomenę, auginti naują klausytojų ir atlikėjų kartą.”

Pabaisos1

Šokio spektaklis visai šeimai „Ten, kur gyvena pabaisos”. Vytauto Petriko nuotr.

Repertuaro įvairovė

Į permainų laikotarpį žengiančio teatro pavasario repertuare įkurdinti ir publikos jau pamėgti spektakliai. Bus rodoma ir fenomenalaus publikos dėmesio sulaukusi Dalios Ibelhauptaitės režisuota G. Puccini opera „Bohema”. Operų gretose rikiuosis ir G. Rossini „Sevilijos kirpėjas” bei rudenį pristatyta P. Čaikovskio „Jolanta”. Juoktis privers komiška G. B. Pergolesi opera „Livjeta ir Trakolas”, muzikinė D. Goggin komedija „Šounuolynas”. Greta operų bus rodomos operetės „Balius Savojoje” bei „Šikšnosparnis”, miuziklai „Boni ir Klaidas”, „Velnio nuotaka”, „Kaip prasisukti versle be didelio vargo”, šokio spektakliai „Altorių šešėly”, „Divizija”.

Repertuare gausu spektaklių vaikams. Jų gretose – A. Kučinsko operos vaikams „Bulvinė pasaka” ir „Makaronų opera”, muzikiniai spektakliai R. Bunikytės „Verpalų pasakos”, E. Miškinytės „Pasaka be pavadinimo” ir D. Bakėjaus šokio spektaklis visai šeimai „Ten, kur gyvena pabaisos”.

Į muzikinį teatrą klausytojus kvies įvairios koncertinės programos, o įvairūs spektakliai džiugins ne tik uostamiesčio publiką, bet ir vyks gastrolių į kitus miestus.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro inf.

Parašykite komentarą