Klaipėdos baleto trupės artistė šoks festivalyje Turkijoje

Klaipėdos festivalio metu užsimezgusi kūrybinė draugystė tęsiasi naujomis šokio formomis. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės artistė Ksenija Jermakova 2021 m. rugsėjo 3-5 d. dalyvaus Tarptautiniame menų festivalyje „Ankara SOLO Contemporary Dance Festival“ (Turkija).  Choreografiją ir muziką jos solo pasirodymui sukūrė choreografas iš Slovėnijos, dirbęs Klaipėdos festivalyje kuriant šokio spektaklių premjeras.

Choreografija sukurta specialiai festivaliui

Organizatorių ir Lietuvos Respublikos ambasados Turkijoje kvietimu Klaipėdos muzikinis teatras dalyvauti festivalyje siunčia jauną ir talentingą baleto artistę K. Jermakovą. Konkursinei festivalio programai ji pristatys choreografo Gajaus Žmavco (Slovėnija) specialiai šiam pasirodymui sukurtą choreografinę miniatiūrą „Starfall“ pagal jo paties sukurtą muziką. Šios kompozicijos premjera Lietuvoje numatyta 2022 m. balandžio 29 d. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro projekte „Dėmesio! Baletas 2022“.

Tarptautinis festivalis vyksta Ankaros širdyje – „CerModern“ menų centre, scenoje po atviru dangumi. Festivalyje dalyvauja šokėjai solistai iš Ispanijos, Čekijos, Vokietijos, Italijos, Meksikos, Graikijos, Izraelio ir kitų šalių. „CerModern“ – didžiausias šiuolaikinio meno centras ne tik Ankaroje, bet ir visoje Turkijoje.

Į Turkiją vyksta „Stabat Mater“ solistė

Ksenija Jermakovastudijavo klasikinį šokį Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje Vilniuje (šokėją ugdė baleto pedagogės Deimantė Karpušenkovienė, Jolanta Vymerytė ir Audronė Domeikienė) ir įgijo baleto artisto diplomą. Besimokydama šioje mokykloje, taip pat tobulinosi meistriškumo klasėse ir klasikinio šokio seminaruose su Jurgita Dronina (2018), Albertu Mirzoyanu ir Richardu d’Altonu (2019). 2019 m. debiutavo Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre Fėjos krikštamotės vaidmeniu S. Prokofjevo balete „Pelenė“ (chor. Enno Suve) ir pasirodė L. A. Minkaus baleto „Bajaderė“ (chor. Marius Petipa) Šešėlių karalystės scenoje kaip kordebaleto narė.

Nuo 2020 m. šoka KVMT baleto trupėje. Kaip kordebaleto šokėja dalyvauja spektakliuose „Altorių šešėly“ (chor. Aurelijus Liškauskas), „Eglė žalčių karalienė“ (chor. Martynas Rimeikis), „Faustas“ (chor. Robert Bondara). 2021 m. dalyvavo I tarptautiniame Klaipėdos festivalyje pristatytose dviejų choreografo Edwardo Clugo vienaveiksmių baletų premjerose – kaip solistė „Stabat Mater“ ir kaip kordebaleto artistė I. Stravinskio „Šventajame pavasaryje“.

Pasirengti festivalio konkursinei programai nelengva – šiuo metu teatre vyksta intensyvus pasiruošimas pirmai, jau rugsėjo 17, 18, 19 dienomis įvyksiančiai šio sezono premjerai – Sergejaus Prokofjevo baletui „Romeo ir Džuljeta“. Tačiau kūrybinis tandemas nestokoja nei fizinės ištvermės, nei pasiryžimo sėkmingai atstovauti teatrui tarptautinėje arenoje.

Pažintis, užsimezgusi Klaipėdos festivalyje

Gajus Žmavcas. Sasha Onyschenko nuotr.
Gajus Žmavcas. Sasha Onyschenko nuotr.

Gajus Žmavcas – šokėjas ir choreografas. Pradėjęs mokytis baleto Mariboro muzikos ir baleto konservatorijoje (Slovėnija), vėliau studijas tęsė Tarptautinėje klasikinio šokio akademijoje Kijeve, Ukrainoje. 2006 m. tapo Mariboro baleto trupės šokėju, čia ėmė glaudžiai bendradarbiauti su jos meno vadovu, choreografu Edwardu Clugu. Gajus Žmavcas atliko vaidmenis daugelio žymių choreografų spektakliuose, tarp jų galima paminėti tokius šiuolaikinio baleto autoritetus, kaip Johanas Ingeris, Mauro Bigonzetti, Jeanas Christophe’as Maillot, Staša Zurovacius ir Zoranas Markovičius.

2013 m. debiutavo kaip choreografas – sukūrė choreografiją vienaveiksmiam baletui „Home“ Mariboro teatre, kuris buvo rodomas Šiuolaikinės choreografijos vakare drauge su Stašos Zurovaciaus ir Zorano Markovičiaus baletais. Nuo to laiko dirba Slovėnijos nacionaliniame teatre Maribore, taip pat kuria choreografiją baleto, dramos ir operos spektakliams kaip kviestinis choreografas. Jo kūrybinėje biografijoje: choreografija „Keturioms paskutinėms dainoms“ pagal to paties pavadinimo Richardo Strausso pomirtinį dainų ciklą,  Richardo Wagnerio muzikinės dramos „Reino auksas“ pastatymui (rež. Igoris Pisonas), apdovanojimus pelniusi kompozicija „Yesterdays“, vienos dalies baletas „Maestro“, rodomas drauge su Edwardo Clugo ir Aexanderio Ekmano vienaveiksmiais baletais  ir t. t.

Šią vasarą Klaipėdos festivalyje G. Žmavcas kaip choreografo E. Clugo asistentas dirbo statant du vienaveiksmius baleto spektaklius – „Stabat Mater“ (pagal Giovanni Battista Pergolesi muziką) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“. Taip užsimezgė jo kūrybinė draugystė su teatro baleto trupe.

KVMT informacija

Parašykite komentarą