Klaipėdoje atidaroma nauja kūrybinių industrijų erdvė – „Malūno loftas“

Klaipėdoje, Gluosnių skersgatvyje 2AK1, 2022 m. liepos 23 d. duris atveria nauja kultūros erdvė – „Malūno loftas“. Tai kūrybinių industrijų loftas, kurį sukūrė šios srities profesionalai Sonata ir Henrikas Žižiai.

Viena iš „Malūno lofto“ įkūrėjų Sonata Žižienė. Organizatorių archyvo nuotr.
Viena iš „Malūno lofto“ įkūrėjų Sonata Žižienė. Organizatorių archyvo nuotr.

„Malūno loftas“ įkurtas Gluosnių skersgatvyje, vietoje, kuri turi seną ir įdomią istoriją. XVI a. viduryje įrengus Malūno tvenkinį ir griovių sistemą, sujungtą su Dange, čia buvo pastatytas vandens malūnas, istoriniuose šaltiniuose vadintas „pilies malūnu”. XIX a. vid. nebeveikusio vandens malūno sklype buvo įkurta alaus darykla „Germanija“. Prie alaus daryklos XX a. pradžioje veikė lentpjūvė. Bravoras veikė iki 1919 m. 1925 m. uždaryto bravoro sklype buvo įkurtas tekstilių ir gelumbės fabrikas „Klaipėda“.

Sovietmečiu šiose patalpose veikė tekstilės gamykla „Trinyčiai“. Tuo laikotarpiu senieji pastatai buvo iš visų pusių apstatyti priestatais ir pagalbiniais statiniais. Patalpose, kuriose dabar įsikūrė „Malūno loftas“, tuo metu buvo dažykla. 

Sonatą ir Henriką Žižius žavėjo seni industriniai pastatai. Ir kai 2005 metais nuomojamas patalpas Gluosnių gatvėje buvo nuspręsta nugriauti, rūbų dizaino studijos ir renginių techninė įranga buvo perkelta į netoliese Gluosnių skersgatvyje esančias apleistas industrinio pastato patalpas.

Noras susikurti savo kūrybinę erdvę sutapo su miesto vizija atgaivinti apleistą Klaipėdos senamiesčio ir centro teritoriją. Sutelkę visą savo patirtį, kūrybinius, finansinius, fizinius resursus ir energiją, Sonata ir Henrikas Žižiai patalpoms Gluosnių skersgatvyje įpūtė naują kvėpavimą ir įkūrė naują kultūros erdvę – kūrybinės bendruomenės susitikimų vietą, skirtą plėtoti kūrybiniams sumanymams, inovatyviems meniniams sprendimams, kūrybinėms jungtims.

Atidarymo koncertas

Atvykti į „Malūnų lofto“ atidarymą intriguoja ir tai, kad liepos 23 d. 20 val. jame koncertuos įspūdingas atlikėjas Louie Fontaine ir jo grupė.

Louie Fontaine yra viena iš įtakingiausių Latvijos alternatyviosios muzikos scenos asmenybių, kurio muziką sunku įsprausti į stilistikos rėmus. Nuo teatrališko roko iki purvino bliuzo, nuo „žudančių“ baladžių iki ramaus gitarinio roko – visi šie stiliai telpa į atlikėjo kūrybinį spektrą.

Danijoje gimęs ir augęs muzikantas per savo karjerą surengė daugybę pasirodymų nuo Pietų Amerikos ir JAV iki didžiųjų Europos valstybių. Louie Fontaine yra viešbučių ir muzikinių klubų Liepojoje, Zanzibare, Venesueloje ir Niu Orleane įkūrėjas. Atlikėjas pakaitomis gyvena trijose šalyse.

Nuo 2007 m. Louie Fontaine rengia „Fonteine Festival“, į kurį sukviečia puikias gyvo garso grupes iš viso pasaulio. Dešimtmetį šis renginys vyko Liepojoje, o dabar persikėlė į Pavilosta Fontaine City, kur Louie Fontaine senoje alaus darykloje pastatė naują pramogų rojų, kuriame visą vasarą vyksta koncertai, o restoranas ir viešbutis veikia ištisus metus.

„L. Fontaine – labai įspūdinga asmenybė, sugebanti iš minuso sukurti pliusą, ir pavyzdys, kaip įveiklinti ir naujam gyvenimui atverti apleistas erdves. Po jo pasirodymo, liepos 24 d., „Malūno lofte“ organizuojame kūrybinį susitikimą, kurio metu L. Fontaine pasidalins savo patirtimi“, – anonsavo renginį S. ir H. Žižiai.

Skatins verslumą

„Malūno loftas“, anot S. ir H. Žižių, bus ne tik kūrybinių sumanymų, koncertų ir renginių erdvė, bet ir vieta, kurioje bus skatinamas bendruomenės verslumas.

Lofte bus įgyvendinama Europos socialinio fondo finansuojama verslumo skatinimo programa „Kūrybinio verslo žingsniai“.  Dalyvauti šioje programoje kviečiami žmonės, kurie jau pradėjo ar nori pradėti kurti kūrybinį verslą. „Malūno loftas“ programos dalyviams suteiks erdvę, įrangą idėjoms realizuoti ir mentorių pagalbą prekės ženklui, rinkodaros programai sukurti. Erdvė, įranga ir palaikymas, pasak S. ir H. Žižių, yra trys labai svarbūs elementai kiekvienam pradedančiam verslą.

„Patyrėme tai patys. Pavyzdžiui, norint pristatyti naują drabužių kolekciją, reikalinga erdvė. Erdvę galima išsinuomoti pristatymui, bet ją dar reikia paruošti. O kur repetuoti? Vėl nuomoti? Dar reikalinga įranga, garsas, apšvietimas, garso, vaizdo operatoriai, modeliai, kurie pristatytų kolekciją, visažistai ir kt. Taip naujos drabužių kolekcijos pristatymas tampa labai labai brangus ir ne visi turi galimybių tai įgyvendinti.

Kūrybinių verslų kūrėjai, kurie dalyvaus projekte „Kūrybinio verslo žingsniai“, naudosis lofto patalpomis, garso, apšvietimo įranga, čia pat vietoje galės filmuoti, fotografuoti, montuoti sau reklaminius siužetus, susikurti maketus, atsispausdinti pavyzdžius ir pan. Projekto tikslas – kad klaipėdiečiai čia sukurtų verslą ir jis pradėtų realiai veikti. Vadinasi, kad sukurtų produktą ar paslaugą ir pradėtų ją parduoti. Kol to nėra – viskas yra tik teorija.

Labai džiaugiamės, kad pavyko į šį projektą pritraukti puikius partnerius – reklamos agentūrą „Stand UP“, kurios darbuotojai, koučeriai, lektoriai suteiks ne tik teorinių, bet ir praktinių patarimų. Taip pat labai tikimės, kad „Malūno lofte“ gims naujos kūrybinės partnerystės, nes skirtingų kūrybinių verslų kūrėjai čia suras vieni kitus ir galės kartu kurti įdomius projektus“, – vylėsi S. ir H. Žižiai.

Oficialus projekto „Kūrybinio verslo žingsniai“ pristatymas ir susitikimas su kūrybininkais planuojamas liepos 30 d., o pirmas verslumo renginys „Sėkmės istorijos“ su Louie Fontaine ir jo grupe vyks liepos 24 d., sekmadienį, 12 val.

„Malūno lofto“ kūrėjai numato, kad pirmuosius kūrybinius žingsnius naujoje erdvėje žengs 18 kūrybinių verslų kūrėjų. Dar tiek pat jauno verslo atstovų galės įsikurti antrajame lofto aukšte ir išbandyti savo idėjas bei jėgas čia įrengtoje dizaino studijoje, vaizdo ir garso įrašų studijoje, didžėjų kūrybinėje erdvėje.

„Ši erdvė skirta jauniems kūrybiniams verslams, kurie dar yra kūrybinio produkto kūrimo etape, todėl patalpos, techninė įranga sudarys galimybę eksperimentuoti ir vystyti kūrybinius sumanymus, o mentoriai ir kūrybinių industrijų profesionalai padės jauniems verslams atverti duris į kūrybinio verslo pasaulį ir saugiai žengti jame.”

Verslumo skatinimo programos „Kūrybinio verslo žingsniai“ įgyvendinimą finansuoja Europos socialinis fondas.

Parašykite komentarą