Klaipėdos koncertų salėje: barokas šoka!

Įsivaizduokite tuos laikus, kai aprangą ir manieras reguliavo griežtas ceremonialas, moterys vilkėjo iškilmingas, daugiasluoksnes sukneles, o vyrai kasdienybėje neapsieidavo be garbanotų perukų. Prie viso to pridėkite puošnią, didingą architektūrą ir, žinoma, visa tai atliepiančią išraiškingą garsų kalbą – muziką. Taip, atsidūrėte XVII-XVIII amžiais klestėjusioje baroko epochoje!

duo_baroco

„Duo Barocco“. Organizatorių archyvo nuotr.

Jos atgarsius galėsite pažinti iš arčiau gegužės 4 dieną, penktadienį, 18.30 val. atvykę į koncertą „Ugningoji čakona”. Klaipėdos koncertų salėje svečiuosis senosios muzikos entuziastai – vokalisčių duetas „Duo Barocco”, instrumentinis ansamblis, kuriame groja Rima Švėgždaitė (barokinis smuikas), Ieva Baublytė (išilginės fleitos, arfa), Roma Jaraminaitė (barokinė violončelė), Vilimas Norkūnas (klavesinas), Adas Gecevičius (perkusija) ir istorinių šokių trupė „Festa Cortese”.

Mecosopranai Saulė Šerytė ir Renata Dubinskaitė susivienijo į „Duo Barocco” 2010 metų pradžioje, siekdamos dalintis su klausytojais savo meile senajai vokalinei muzikai, supažindinti juos su Lietuvoje retai atliekamais baroko kūriniais. „Duo Barocco” yra vienas iš nedaugelio Lietuvos ansamblių, kurie specializuojasi senosios muzikos srityje. Dainininkės stažavosi senosios muzikos ir šokio akademijose Čekijoje ir Prancūzijoje, Vilniuje vykusiuose meistriškumo kursuose su kviestiniais dėstytojais iš Prancūzijos, Italijos ir Argentinos. „Duo Barocco” dažnai koncertuoja su Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansambliu „Musica Humana”, yra dainavęs su choru „Jauna muzika” ir Šv. Kristoforo orkestru, Valstybiniu Baltarusijos kameriniu orkestru, diriguojant maestro Sauliui Sondeckiui ir kitais. Kamerinės muzikos programas dainininkės yra pristačiusios ne tik Lietuvoje, bet ir Prancūzijoje bei Šveicarijoje.

Nemaža dalis „Duo Barocco” atliekamų kūrinių Lietuvoje skamba pirmą kartą. Dainininkės domisi baroko retorika, gestų kalba, šokiu, daile, savo koncertines programas papildo edukaciniais pasakojimais, teatralizuotais elementais ir vaizdo projekcijomis.

Čakona – tai greitas, aktyvių perkusijos garsų lydimas ispanų šokis, kilęs iš Lotynų Amerikos, kuriam būdinga ritminga, pasikartojanti boso linija ir varijuojanti melodija. Čakona tapo ypač populiariu Europos muzikos žanru baroko epochoje, kai čakonos boso pagrindu buvo kuriami šokiai, instrumentinės kompozicijos, dainos ir giesmės. Solistai čia galėjo atskleisti savo improvizacijos talentą, panašiai kaip šiuolaikinėse džiazinėse kompozicijose, pademonstruoti atlikimo virtuoziškumą.

Ugningoji_cakona

Istorinių šokių trupė „Festa Cortese“. Vytauto Abramausko nuotr.

Koncerte „Ugningoji čakona” skirtingų instrumentų tembrais, perkusijos ritmais ir improvizacijomis išpuošti baroko epochos kūriniai kvies šokti ir linksmintis, o paprastos, dainingos melodijos primins apie profesionalios muzikos sąsajas su liaudies kūryba. Skambės XVII ir XVIII amžiaus muzika, parašyta ispanų ir italų kompozitorių Claudio Monteverdi, Gulio Caccini, Giovanni G. Kapsbergero, Andrea Falconieri, Mateo Romero, Antonio Solero, Juano Araneso ir kitų. Galėsime ne tik pasigėrėti aksominiais solisčių balsais, naujojo KKS klavesino, arfos, išilginės fleitos ir kitų instrumentų skambesiu, bet ir pasigrožėti grakščiais istorinių šokių trupės „Festa Cortese” šokėjų judesiais. Kviečiame!

Klaipėdos koncertų salės informacija

Parašykite komentarą