Į Klaipėdos koncertų salę sugrįžo gyvi susitikimai su klausytojais

Griežto karantino laikotarpiu Klaipėdos koncertų salė net 30 koncertinių programų transliavo tiesiogiai arba rodė koncertų įrašus internetu. Tačiau įstaiga jau gali pasidžiaugti atnaujinusi tiesioginį bendravimą su klausytojais. Gyvai skambančios programos vėl pradėtos rengti nuo birželio 2 d., į jas jau plūsta žiūrovai.

NIKO ir choras „Aukuras“. Vytauto Petriko nuotr.
NIKO ir choras „Aukuras“. Vytauto Petriko nuotr.

Birželio 2 d. programa „Palaiminimas“, kurią atliko Naujų idėjų kamerinis orkestras NIKO su Klaipėdos choru „Aukuras“ (meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas) bei birželio 4 d. programa „Didieji Vienos klasikai“, kurią atliko pianistas iš Prancūzijos Jean–Marc Luisada su Klaipėdos kameriniu orkestru (meno vadovas Mindaugas Bačkus), pritraukė pilną salę gyvai skambančios akademinės muzikos mėgėjų.

Be jau įvykusių išskirtinio meninio lygio koncertų, Klaipėdos koncertų salė birželio mėnesį yra paruošusi ir dar keletą ne mažiau įspūdingų gyvos muzikos koncertinių programų: premjerą – teatralizuotą koncertą visai šeimai, koncertinę programą su tarptautinį pripažinimą pelniusiais atlikėjais, taip pat operą-monodramą, kurios premjera Klaipėdos koncertų salėje įvyko pernai rudenį.

Birželio 8 d. 18.30 val. klausytojai kviečiami į  premjerą – teatralizuotą koncertą visai šeimai „Šitas, Kitas ir Anas“. Šitas, Kitas ir Anas – tai trys geriausi draugai, kurie kartu kuria jiems patinkančią muziką. Vieną dieną jie nusprendžia dalyvauti „Geriausios dainos konkurse“. Noras laimėti konkursą, būti pripažintam ir žinomam draugus išskiria. Ar jie sugebės išsaugoti tikrą draugystę? Tai klausytojai sužinos atvykę į koncertą. Programoje skambės autorinės pačių atlikėjų – Kristupo Biržiečo ir Gyčio Šimelionio – kurtos dainos pagal Juozo Erlicko, Justino Marcinkevičiaus, Teofilio Tilvyčio, Violetos Palčinskaitės ir kitų poetų eiles. Šiuolaikiškai, drąsiai ir paprastai kalbantys jaunosios kartos aktoriai siekia sudominti savo bendraamžius, paskatinti kurti ir laisvai kalbėti jiems aktualiomis temomis. Koncerto režisierė – Evelina Šimelionė. Atlikėjams talkins Klaipėdos brass kvintetas (meno vadovas Sigitas Petrulis).

Pianistė Mūza Rubackytė. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Pianistė Mūza Rubackytė. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Labai didelio klausytojų susidomėjimo sulaukė birželio 9 d. 18.30 val. vyksianti koncertinė programa „Dramatiškasis XX a. palikimas”. Iškili pianistė, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatė, kultūros diplomate vadinama Mūza Rubackytė ir prestižinių konkursų laureatas energingasis styginių kvartetas „Mettis“ atvyksta į Klaipėdą su istoriškai svarbia programa. Koncerte skambės kompozitorių Mieczysławo Weinbergo ir Dmitrijaus Šostakovičiaus fortepijoniniai kvintetai, kurie yra laikomi vieni svarbiausių ir dramatiškiausių XX a. fortepijoninių kvintetų muzikos istorijoje.

Birželio 18 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salė koncertinį sezoną užbaigs opera-monodrama „Tuščios valandos“ / “The Empty Hours”. Tai ispanų kompozitoriaus Ricardo Llorcos opera-monodrama apie vienišą moterį, turinčią priklausomybę nuo interneto ir gyvenančią savo fantazijų pasaulyje. Tai bandymas tyrinėti išsivysčiusių Vakarų šalių visuomenėse paplitusią psichologinę būklę – vieną skausmingiausių išgyvenimų, kuriuos tenka patirti šiandienos žmogui – vienišumą ir vis stiprėjantį tuštumos pojūtį. Vienišos moters asmenybės dvilypumą sustiprina režisierės Loretos Vaskovos sprendimas, kai solistės partija – dainuojamoji ir kalbamoji – padalinama dviem atlikėjoms – sopranui (Agnė Stančikaitė) ir aktorei (Monika Valkūnaitė). Operos pastatymą inicijavo žymus lietuvių kilmės ispanų dirigentas, New York Opera Society meno vadovas Alexis Soriano, anksčiau dirigavęs keliems šio kūrinio pastatymams. Solistėms talkins Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus). Kūrinio lietuviška premjera įvyko 2020 m. rugsėjo 17 d. Klaipėdos koncertų salės festivalyje „Permainų muzika” ir buvo palydėtas audringomis žiūrovų ovacijomis.

Opera-monodrama „Tuščios valandos“. Vytauto Petriko nuotr.
Opera-monodrama „Tuščios valandos“. Vytauto Petriko nuotr.

Tai bus paskutinieji šio sezono susitikimai pačioje Klaipėdos koncertų salėje, kuri saugiai ir atsakingai atveria duris ribotam klausytojų skaičiui. Tad klausytojai yra raginami nedelsti ir įsigyti bilietus iš anksto, nes jų prekyboje – tik po 150. Bilietus platina Bilietai.lt.

Klaipėdos koncertų salės informacija

Parašykite komentarą