Klaipėdiečiai jaukinsis Vidinį Triušį

Lapkričio 29 ir 30 d. 18.30 val. Klaipėdos dramos teatras kviečia į premjerą – Milan Marković Matthis „Labas rytas, pone Triuši”. Spektaklį režisavo Marius Pažereckas, kostiumų dizainerė Ana Romanova, muzikos autorius Edvinas Vasiljevas, vaizdo projekcijų autorius Tomas Jurginas, vertėja Marija Kobylskaja. Spektaklyje vaidina Mikalojus Urbonas, Jonas Baranauskas, Vaidas Jočys, Kamilė Andriuškaitė, Kazimieras Žvinklys, Jolanta Puodėnaitė, Karolis Maiskis. Spektaklis skirtas žiūrovams nuo 16 metų.

YI DIGITAL CAMERA

„Labas rytas, pone Triuši”. KDT archyvo nuotr.

Pjesės autorius – jaunas, bet jau tarptautinį pripažinimą pelnęs serbų dramaturgas, rašytojas ir atlikėjas Milan Marković Matthis, gimęs 1978 m. Belgrade, gyvenantis Švedijoje, Malmėje. Jo darbai statomi nacionaliniuose Kroatijos, Slovėnijos, Serbijos, Italijos teatruose, Danijoje ir Vokietijoje.

Pats dramaturgas Milan Marković Matthis savo pjesę pristato taip: „Labas rytas, pone Triuši” – tai rinkos sąlygojamų šiuolaikinio meno ir visuomenės kritika, tai narcisistinių fantazijų analizė, istorija apie tarpgalaktinę draugystę, apie Budą ir drugelį, apie mažą paukštelį, nutūpusį ant peties, apie šunis, kates ir delfinus.”

Spektaklio „Labas rytas, pone triuši” premjera įvyko 2009 m. Londone. Pagrindinė pjesės tema – šiuolaikinės vartotojiškos visuomenės šizofrenija. Spektaklis apie jauną žmogų, nusivylusį vartotojiška „pirk arba mirk” visuomene, kurioje jis bando išgyventi. Pagrindinio herojaus tėvai kiauras dienas žiūri televizorių ir perka viską iš eilės, kas pasirodo televizinėje Top-Shop parduotuvėje, o sūnus jiems visai nerūpi. Tėvai norėtų, kad jis dirbtų biure, gautų gerą atlyginimą ir būtų toks kaip visi. Jo mergina nepaliaujamai reikalauja iš jo naujų daiktų: „Kada nusipirksi naują, didelę spintą?” ,,Kada įsigysim naują lovą, skalbimo mašiną?” ir t. t. Aplinkoje, kurioje jis gyvena, viskas sukasi apie pirkimą. Pjesės herojus, nebeiškęsdamas tokio gyvenimo, pasiryžta savižudybei, bet staiga jo gyvenime pasirodo Ponas Triušis…

Vartotojų visuomenė prieš asmenybę. Asmenybė prieš vartotojų visuomenę. Vyriškumas prieš moteriškumą. Moteriškumas prieš vyriškumą. Laisvė prieš stigmatizaciją. Stigmatizacija prieš laisvę. Beprotybė prieš gydymą. Gydymas prieš beprotybę. Užburtas ratas… Iš pirmo žvilgsnio atrodo neįmanoma ištrūkti iš šio labirinto. Bet tik iš pirmo žvilgsnio. Giliau įnikus į šią istoriją, paaiškėja, kad ji ne tokia jau ir komiška: tai drama, kurios esminis konfliktas yra senas kaip pasaulis. Tai konfliktas tarp atsakomybės ir laisvės, tarp meilės ir pareigos. Ši drama – tarsi išgyvenimo vadovėlis, kuriame aprašytos žaidimo taisyklės tuomet, kai žaidimas staiga virsta gyvenimu. Tikru gyvenimu.

Spektaklio režisierius Marius Pažereckas gimė 1987 m. Kaune, 2006 m. baigė Plungės Senamiesčio vidurinę mokyklą. 2012 m. Klaipėdos universiteto Menų fakultete baigė dramos režisūros bakalauro studijas (kurso vadovai Regina Šaltenytė, Darius Meškauskas, Vytautas ir Velta Anužiai ). 2016 m. Klaipėdos universiteto Menų akademijoje įgijo dramos režisieriaus magistro laipsnį. Nuo 2013 m. M. Pažereckas dirba režisieriaus asistentu Klaipėdos dramos teatre bei vaidina Klaipėdos dramos teatro spektakliuose. Jo kūrybiniame bagaže – du režisuoti spektakliai: „Globotinis nori būti globėju” (pagal Peter Handke; kūrybinė organizacija „Kolektyvinis sodas”, 2007.) ir Yasmina Reza „Skerdynių dievas” (Klaipėdos pilies teatras, 2015 m.).

Klaipėdos dramos teatro informacija

Parašykite komentarą