KKKC Parodų rūmuose – trys eksperimentinės tapybos parodos

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) šiuo metu veikiančios Irmos Leščinskaitės, Žygimanto Augustino ir Tado Vincaičio kūrybos parodos yra viena iš sudedamųjų Klaipėdos – Lietuvos kultūros sostinės paskelbto Šiuolaikinio meno mėnesio dalių. Į projektą įsitraukusio Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro pristatomos parodos skirtos ne tik žiūrėti, stebėti ar vertinti, bet visų pirma susipažinti su kitokia tapyba, naujomis jos tendencijomis. Eksponuojami autorių darbai primena konceptualią menininko dirbtuvių išklotinę arba kūrybinį maršrutą, kuriuo menininkai kantriai veda žiūrovą pro tapybos sluoksnius, realius ir virtualius jos pavidalus.

IMG_6789

Žygimanto Augustino parodos „IN. 550“ ekspozicijos fragmentas. Nerijaus Jankausko nuotr.

Žygimanto Augustino paroda „IN. 550″ yra menininko kraniometrija paremto projekto „Žygimantas August(in)as (1520–1572) ir jo aplinka. Istorinių asmenybių tyrinėjimas per asmeninius potyrius” dalis. Projektas išbando alternatyvius istorinių datų aktualizavimo būdus ir humoro bei ironijos panaudojimo galimybes visuomeniniame kontekste. Parodą Klaipėdoje papildo nauji paveikslai, tarp jų – Žygimanto Augusto motinos Bonos Sforcos portretas, išryškinantis tyrimo metu atsiskleidusį jos panašumą į šių dienų Lietuvos prezidentę Dalią Grybauskaitę.

IMG_6812

Tado Vincaičio parodos „Nuo gatvės iki galerijos“ ekspozicijos fragmentas. Nerijaus Jankausko nuotr.

Parodą „Nuo gatvės iki galerijos” pristato gatvės (street art’o) menininkas Tadas Vincaitis-Plūgas, vienas iš grafičių pradininkų Lietuvoje. T. Vincaičio parodos ekspozicijoje – keli didelio formato darbai, atlikti tiesiai ant Parodų rūmų salės sienų, iliustruojantys grafičių subkultūros įtaką autoriaus kūrybai, menininko, kaip kūrybinės asmenybės, evoliuciją ir jo santykį su supančia aplinka bei su pačiu savimi. Savo darbais autorius akcentuoja, kad naujos kartos meno kryptys – graffiti, postgraffiti ar neofreskos žanras – taip pat gali būti meninės raiškos kalba, ir nebūtinai tik socialiniame kontekste.

IMG_6757

Irmos Leščinskaitės parodos „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos“ ekspozicijos fragmentas. Nerijaus Jankausko nuotr.

Eksperimentinėje parodoje „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos” menininkė Irma Leščinskaitė į tradicinę tapybą integruoja fotografinio regėjimo, virtualios simuliacijos pavidalus, įkūnija ir teigia kitokią kultūrinę, socialinę aplinkos suvokimo problematiką nei emocinė, pasąmoninė, ekspresyvi raiška. Vaizdiniams egzistuojant tik tol, kol jie yra stebimi, jiems sekant vienas kitą tam tikra tvarka, formai įgyjant garsinius pavidalus, žiūrovui atveriamas spalvinių manipuliacijų ir komponavimo priemonių potencialas, suteikiantis tapybai interaktyvaus dizaino matmenį. Paveikslus galima ne tik stebėti, bet ir, naudojantis mobiliosiomis aplikacijomis, nuskaityti jų sluoksnius, užkoduotas istorijas.

Žygimanto Augustino paroda „IN. 550″ veiks iki 2017 m. spalio 8 d.
Irmos Leščinskaitės „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos” ir Tado Vincaičio „Nuo gatvės iki galerijos” veiks iki 2017 m. spalio 15 d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Parašykite komentarą