„Dešimt dešimtmečių”: Sonatos Žiži bendrystės jausmas

Naujųjų metų išvakarėse, gruodžio 29-ąją, klaipėdietė kostiumo dizainerė Sonata Žiži pakvietė į savo kolekcijos „Dešimt dešimtmečių” pristatymą Klaipėdos piliavietės konferencijų salėje.

Sonata_Zizi_Algimanto_Kalvaicio_foto

Sonata Žiži. Algimanto Kalvaičio nuotr.

Terminas „kolekcijos pristatymas” šiuo atveju gal ne visai tinkamas. Įprastai dizaineriai, pristatydami savo kurtus kostiumus, visą dėmesį skiria būtent jiems. Šiuo atveju tai buvo kur kas daugiau nei drabužių demonstravimas. Mat Sonata, dedikavusi renginį valstybės šimtmečiui, išsikėlė tikslą per kostiumą atskleisti Lietuvos istoriją. „Jei staiga viskas dingtų ir liktų tik drabužiai… Ką jie papasakotų apie mūsų šimtmetį?” – kurdama kolekciją klausė savęs dizainerė Sonata Žiži. Ir pateikė atsakymą – 40 drabužių modelių, iliustruojančių tam tikrus Lietuvos istorijos tarpsnius: pradedant nuo tarpukario Kauno atmosferos, per karo, pokario, sovietmečio laikotarpius iki šiandienos. Pristatyti ir autoriniai, Sonatos vizitine kortele tapę ir taip jos mėgstami „tinklai” – nėrinių suknelės, viena iš kurių 1997 m. laimėjo Baltijos šalių konkurso „Mada. Menas. Muzika” pagrindinį prizą „Auksinė adatėlė”.

Teatralizuotame muzikiniame Sonatos Žiži kolekcijos pristatyme ypač daug dėmesio skirta muzikai – ji kartu su vaizdo projekcijomis jautriai kūrė laikmečio atmosferą ir padėjo atskleisti turinį. Garso takelį sudarė, ko gero, gražiausios XX a. dainos, sukurtos Antano Šabaniausko, Vytauto Kernagio, Laimio Vilkončiaus, arijos iš Giedriaus Kuprevičiaus miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais”, Viačeslavo Ganelino miuziklo „Velnio nuotaka” ir kt. Daugelis šių kūrinių skambėjo gyvai – juos dainavo renginio metu modeliais tapę atlikėjai Ingaja, Evelina Šimelionė, Monika Kontrimaitė, Gintarius, Jorigė Augustinaitė, Adomas ir Akwili („Lyrikos magistrai”).

9_SonataZ4

Sonatos Žiži kolekcijos pristatymas. „Atviros Klaipėdos“ / Manto Bučnio nuotr.

Per savo karjeros metus bendradarbiavusi su daugeliu Klaipėdos teatrų ir kitų kolektyvų, Sonata Žiži demonstruoti kolekciją sukvietė gausią skirtingų kartų kūrėjų bendruomenę. Renginyje modeliais tapo elegantiškosios Klaipėdos dramos teatro aktorės, gracingosios Klaipėdos muzikinio teatro baleto šokėjos, stilizuotu podiumu žingsniavo dizainerės bičiulės ir bendramintės, klubo „Gracija” merginos, daug žaismingo šurmulio įnešė „Apeirono” teatro kūrėjai, savo kurtus kostiumus nuotaikingai ir išradingai demonstravo Eduardo Balsio menų gimnazijos moksleiviai.

Po renginio paklausta, kas jai buvo svarbiausia pristatant kolekciją, Sonata Žiži net nesudvejojo – bendrystė. Ir pasidžiaugė, kad į renginį atvyko seniai nematyti bičiuliai iš visos Lietuvos ir net užsienio. Pasak dizainerės, jai didžiausia renginio sėkmė, kad pavyko sutelkti visą šią kūrybingą bendruomenę.

Bendrystės jausmas suvienijo ne tik jaukaus renginio dalyvius, bet ir žiūrovus. Nuotaikos nesugadino netgi Gintariui dainuojant nutilęs mikrofonas – žinomos dainos žodžius kaipmat pasigavo puikiai nusiteikusi renginio publika. O visiškai pasileisti plaukus ir atsipalaiduoti ji galėjo po kolekcijos pristatymo vykusioje diskotekoje, kurios metu garsiausi Klaipėdos devintojo dešimtmečio didžėjai Henrikas Žižys ir DJ Vladas sugrąžino į praeitį – į tuos laikus, kai „medienkėje” ir „kultūrkėje” vykdavo diskotekos, sutraukdavusios minias jaunų žmonių.

„Atviros Klaipėdos” / Manto Bučnio nuotraukos

Parašykite komentarą