Lietuviškas pakuotės dizainas. II dalis

I dalis

Produktų pakuotės, kasdien „aprengiančios“ milijonus įvairiausių produktų visame pasaulyje, keičiasi dažniau nei oras. Dizaineriai, kuriantys prekės ženklų vizualinį identitetą ir pakuotės dizainą, visą laiką turi būti pasisukę laikrodžius į priekį, kad spėtų paskui naujausius reklamos mados vėjus ir vizualines tendencijas. Tai netgi panašu į mados industriją, kurioje kūryba vyksta keleri metai į priekį, t. y. mados namų dizaineriai jau seniai žino, kas bus madinga 2016-aisiais.

Populiariausi pasaulyje pakuotės dizaino tinklaraščiai „The Dieline“, „Packaging of the World“, „Lovely Package“, kalbantys apie geriausius pakuotės dizaino pavyzdžius iš viso apvalaus pasaulio, kasdien turi ką parodyti dizainofilams. Tam tikra prasme, jie ne tik kuria gražų turinį, bet ir formuoja tendencijas. Beje, lietuviškų darbų šiuose įtakinguose tinklaraščiuose kiekvienais metais atsiranda vis daugiau ir daugiau. Tai reiškia, kad lietuviško dizaino pakuotės visiškai neatsilieka nuo pasaulinių „trendų“, o mūsų dizaineriai gyvena pasukę laikrodžius į priekį, o ne atgal. 

01

„CHOCOLATE NAIVE“ šokolado kolekcija „Back to the Origins“

Diz. Karolis Kosas, kūryba: Domantas Užpalis, Arūnas Matačius, 2013 m.

www.chocolatenaive.com 

„Chocolate Naive“ prekės ženklo dizainas kuriamas itin kruopščiai ir preciziškai, kaip ir pats išskirtinio skonio, aukščiausios kokybės šokoladas, kuris gaminamas tik rankomis, nedidelėje šokolado manufaktūroje, esančioje mažame miestelyje rytų Lietuvoje – Parapijoniškėse. „Chocolate Naive“ šokoladai iš šio kaimelio yra eksportuojami į Prancūziją, Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Švediją, Italiją, Nyderlandus, JAV, Kazachstaną, Japoniją, Hong Kongą, Singapūrą ir kitas šalis, taigi minimalistinis lietuviškas pakuotės dizainas yra pažįstamas šokolado gurmanams ne tik iš kitų šalių, bet ir žemynų. „Naive“ kūrybos vadovų Domanto Užpalio ir Arūno Matačiaus kūrybiškas požiūris į verslą, puiki rinkodara bei preciziška dizaino filosofija leido sukurti vieną skaniausių ir labiausiai vizualiai inspiruojančių lietuviškų prekės ženklų.

Almos Galinskaitės nuotr. 

02

Giedriaus Paulausko drabužių paketas „GP-KIT“

Diz. Giedrius Paulauskas, 2013 m.

www.facebook.com/giedriuspaulauskasfashion

Kartais pakuotės dizainerių rankose virsta madingais, hipsteriškais rankų darbo paketais. „GP-KIT“ – tai universali šiandieninio miesto „kario“ ekipuotė. Tai skiriamasis ženklas didmiesčio mūšio lauke. Pakete yra viskas, ko reikia kasdieniam išgyvenimui ir užkariavimui. „GP paketą“ sudaro aukščiausios kokybės vientiso ikoniško dizaino pagrindiniai aprangos elementai – džinsai, marškinėliai trumpomis ir ilgomis rankovėmis, džemperis ir diržas. Kad ir ką dėvėtum su šiuo komplektu – viskas tiks. Kad ir kur nueitum juo apsišarvavęs – nugalėsi. „GP paketas“ rengia karinį perversmą, kuriame vienintelė auka bus drovumas. Šis miesto kamufliažas suteiks karingo pasitikėjimo savimi. Uniforma diktuoja strategiją, tu renkiesi individualią taktiką.

Giedriaus Paulausko nuotr. 

03

STUMBRAS gėrimų kolekcija „Propeller“

Diz. Asta Kaušpėdaitė, „Studija Creata“, iliustr. Rimas Valeikis, 2013 m.

www.creata.lt

„Propeller“ – iš įvairių pasaulio kraštų atkeliavusių stipriųjų gėrimų kolekcija, kurią sudaro baltasis ir rudasis romas, sausas džinas, škotiškas viskis ir burbonas. Seriją vienija lakūno keliautojo personažas, o kiekvienai produktų kategorijai būdingą savitą išraišką kuria gausybė iliustracijų, aviacinius ženklelius primenantys užrašai, brėžiniais atvaizduoti kokteilių maišymo receptai. Daugiasluoksnį dizainą praturtina metalizuoti paviršiai, faktūros ir reljefas. Už šį, aviacijos, kelionių ir istorijos įkvėptą dizainą, „Studija Creata“ nuskynė aukso medalį viename svarbiausių dizaino konkursų pasaulyje – „A’ Design Award and Competition“ (pakuotės dizaino kategorija).

Edgaro Marozo nuotr. 

04

BENAMIO PAGALBOS RINKINYS

Diz. Edmundas Jankauskas, „Creatium“, 2013 m.

www.creatium.lt

 

Paketas benamiams, balansuojantis tarp socialinės komunikacijos projekto ir netradicinės pakuotės koncepto. Projekto autorius, grafikos dizaino studentas Edmundas Jankauskas, vykdydamas tyrimą apie šiukšlynus rajone, kuriame gyvena, ir stebėdamas benamius, kurie juose ieško maisto arba naudingų daiktų, suprato, kad problema yra ne šiukšlės, konteineriai ar jų išvaizda. Problema yra tai, jog mes nenorime ar negalime padėti benamiams. Edmundas nusprendė sukurti pagalbos benamiams rinkinį. Šis rinkinys yra skirtas padėti suteikiant pagrindinius „išgyvenimo“ įrankius: maišelius, apsaugines pirštines (apsaugai nuo galimų ligų) bei įrankį plastikui traukti (pagaminta pagal realų pavyzdį). Tai tėra trys esminiai dalykai. Rinkinį galima papildyti įvairiomis higienos priemonėmis ar apsaugomis nuo šalčio. Šį rinkinį galima būtų nemokamai atsiimti nakvynės namuose. Ant maišelio ir pakuočių taip pat galima būtų rasti informaciją apie vietas mieste, kuriose galima šiltai praleisti naktį, nusiprausti ar gauti pavalgyti. 

Edmundo Jankausko nuotr. 

05

Natūralūs ledinukai „TU-TU“

Diz. Smiltė Bagdžiūnė, Elvita Brazdylytė, MARCH, 2011 m.

www.tutu.lt, www.march.lt 

Natūralūs „Tu-Tu“ ledinukai atrodo kaip išmaniųjų telefonų aplikacijos, ir jas galima laižyti! Taip laiko spiralė sukasi aukštyn vėl sujungdama natūralumo siekiančius tėčius, mamas su modernioje aplinkoje augančiais vaikais. Geros nuotaikos užtaisai ant pagaliuko niekada nebūna identiški! Keturi skoniai „dizaineriškose“, baltose, perregimose pakuotėse: įžūlus cinamonas – drąsiems šmaikštuoliams; gaivus obuolys – saldžiarūgštė klasika gamtos išsiilgusiems miestiečiams; sodo uogos – vitaminas C visiems su tikromis džiovintomis juodųjų serbentų uogomis; saldi kavos pupelė – desertas romantiškoms asmenybėms. Visi be GMO, be glitimo, be alergenų, tinka ir veganams.

Electromagnetico.lt nuotr. 

06

Alyvuogių aliejus AGAPI. NEKALTYBĖ

Diz. „New!“, 2014 m.

www.newisnew.lt, www.rukola.lt

„Prisistatyti naują, alyvuogių aliejaus kartelę keliantį produktą tiems, kurie jau žino, kad su nerafinuotu alyvuogių aliejumi kepti nereikėtų.“ Štai toks buvo iššūkis, kurį reklamos agentūra „New!“ priėmė iš rimtos kompanijos „Rukola“. Ši yra viena pirmaujančių Baltijos šalyse tarp įmonių, kurios specializuojasi importuodamos ir išpilstydamos griežtus kokybės standartus atitinkantį aliejų. Taigi, „New!“ dizaineriai rankų darbo aliejui AGAPI sukūrė rankų darbo išvaizdos pakuotę, naudodami banguotą, vintažinę craft stilistiką, ir tik dvi nekaltas spalvas: baltą ir mėlyną. Be to, „New!“ kūrybinė komanda nusprendė visiems papasakoti, kad „Extra Virgin“ yra dar ne viskas, ką užtenka žinoti apie aukščiausios kokybės alyvuogių aliejų. Tam, kad suviliotų skaitytoją įsigilinti į tekstą, sugalvojo kibią antraštę: „Jei apie alyvuogių aliejų žinote tik 2 žodžius – „Extra Virgin“, tai perskaitę šį tekstą prarasit nekaltybę.“ Visa tai apie jo didenybę alyvuogių aliejų, išspaustą iš Kalamata regione užaugusių Koroneiki rūšies alyvuogių, pagal senamadiškas AGAPI meistro George Mantzavinos šeimos alyvuogių aliejaus gamybos tradicijas. Kas čia nauja? Ilgi reklaminiai tekstai, ne giriantys gaminį, o edukuojantys vartotoją yra nauja – pamiršta sena. Tai pirmoji „New!“ spaudos reklama, kurioje yra 251 žodis ir visi jie verti perskaityti.

New! nuotr. 

07

Riboto leidimo vynas „Couleur Nouveau“

Diz. Aurimas Kadzevičius, Ernesta Valantiejutė, Karolis Žukas, kūryba: Mantas Velykis, „McCann Vilnius“, 2013 m.

www.mccann.com 

Le Beaujolais nouveau est arrivé! Reklamos agentūra „McCann Vilnius“ kiekvienais metais savo draugus, verslo bei kūrybos partnerius stebina jaunu vynu neįprastoje pakuotėje. Štai 2013-aisiais mccann’ų dėka jaunasis božolė vynas virto dantų dažais! Akivaizdu, beaujolais nouveau nėra geriausio skonio vynas pasaulyje ir, negana to, kad sukelia girtumą, dar ir nudažo dantis visais violetiniais atspalviais, kaip kokie dažai… Taigi agentūros kūrybininkai supylė božolė į dažų kibirus ir sukūrė specialias etiketes su iliustruota naudojimo instrukcija bei visų galimų atspalvių (pagal pakeltų taurių kiekį) paletę tam, kad dar prieš gerdami sužinotumėte, kokios spalvos netrukus bus jūsų dantys… Beje, pakuotės dizaino autorių įsitikinimu, „Couleur Nouveau“ puikiai „tinka ne tik dantų, bet ir biuro stalų, sienų, baltų marškinių, kostiumėlių paviršiams.“

McCann Vilnius nuotr. 

08

STUMBRAS riboto leidimo degtinės kolekcija „Lithuanian Vodka Auksinė Limited Edition

Diz. Edvardas Kavarskas, Jolanta Rimkutė, 2011 m.

www.behance.net/edvardas_kavarskas, www.studijalt.eu

Degtinės rinkos lyderis STUMBRAS prieš trejus metus nusprendė žengti drąsų rinkodaros žingsnį – „Auksinei“ degtinei sukurti menišką, riboto tiražo dizaino pakuotę ir paleisti šios unikalios degtinės kolekciją į rinką, t. y. padaryti riboto leidimo produktą prieinamą visiems vartotojams. Butelių dizainą kūrė grafikos dizaineris Edvardas Kavarskas ir mados dizainerė Jolanta Rimkutė („Lt identity“). Kūrybiniame procese juos įkvėpė lietuviškas folkloras ir etnografiniai simboliai: ąžuolo ir lelijos lapai, simbolizuojantys vyriškumą ir moteriškumą. Būtent šie elementai buvo modernizuoti ir panaudoti pakuotės dizainui, o trispalvė spalvų gama atkartoja nacionalinės Lietuvos vėliavos spalvas. Už „Lithuanian Vodka Auksinė Limited Edition“ dizainą konkurse „A’Design Award & Competition“ lietuviškasis kūrybinis duetas laimėjo auksą (pakuotės dizaino kategorija), be to, pakuotė buvo patekusi ir į įtakingiausio bei labiausiai pasaulyje lankomo produktų dizaino „The Dieline“ savaitės geriausiųjų dešimtuką.

Edvardo Kavarsko nuotr. 

09

„Biržų duona“ + „Virtuvės mitų griovėjai“ duona

Diz. Edvardas Kavarskas, 2012 m.

www.vmgvilnius.lt, www.birzuduona.lt

Viena didžiausių ir seniausių Lietuvos kepyklų „Biržų duona“ nuolat ieško naujovių. Taip gimė ir naujausia duonos gaminių linija, sukurta bendradarbiaujant su „Virtuvės mitų griovėjų“ kūrybine komanda. Naujuoju gaminiu siekiama įrodyti, kad tradicinis kepinys lengvai pritaikomas šiuolaikiniams kulinariniams eksperimentams, todėl naująją kepinių liniją pristato šūkis „Tai ne tik duona!“. Tai duona mėgstantiems ir nebijantiems kurti. Pakuočių dizaino gaires padiktavo „Virtuvės mitų griovėjų“ kulinarinė filosofija – griauti standartus. Todėl buvo atsisakyta javų laukų, staltiesių ir praeities įvaizdžių. Jau egzistavęs logotipas pasufleravo ir spalvinį pakuotės sprendimą. Monochrominių pakuočių akcentu tapo vaiskiai žalių grafinių ženklų sistema ir stiprų charakterį turintis „Museo“ šriftas. Minimalizmas, santūrios spalvos ir aiški pakuotės konstrukcija su dideliu langeliu kampe prioritetą pakuotėje suteikia duonai.

Roberto Daskevičiaus nuotr. 

10

„Utenos trikotažas“ apatinio trikotažo pakuotės ABOUT

Diz. Aidas Urbelis, „Ai-Du Branding Studio“, 2013 m.

www.aboutwear.com, www.ai-du.com 

Ši pakuočių serija buvo sukurta naujam apatinio trikotažo prekės ženklui ABOUT, priklausančiam „Utenos trikotažui“, įvesti į tarptautines rinkas, siekant vizualiai perteikti baltiškojo grafinio dizaino kryptį. Spalvinis grafikos kodavimas pakuotėse žymi kolekcijos suskirstymą į produktų linijas bei nurodo papildomas gaminių savybes. Pakuotės atspausdintos ant matinio nekreidinio popieriaus naudojant vienspalvę grafiką.

ABOUT nuotr.

Parašykite komentarą