Tomo Tereko fotografijų parodoje – žuvys ir dieviškoji kelionė

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) iki sausio 6 dienos eksponuojama Tomo Tereko fotografijų paroda „Žuvis iš rajono”.

Tomas_Terekas

LFS Klaipėdos skyriaus pirmininkas, parodos kuratorius Darius Vaičekauskas (kairėje) ir fotomenininkas Tomas Terekas. Nerijaus Jankausko nuotr.

Lietuvos fotomenininkų sąjungos (LFS) Klaipėdos skyriaus fotografijos projekto „KITI” devintojoje parodoje fotomenininkas Tomas Terekas pristato kūrinius iš ciklų „Fish Fetish” ir „Jesus of Suburbia” bei Dangės upės vandenyje „užkonservuotus peizažus” – instaliaciją „Life is Flux”. Pastarasis kūrinys – nuolat kintantis: stiklainiuose įkurdintos nuotraukos, veikiamos vandens, be perstojo keičia vaizdą, kol tampa nebeatpažįstamos.

Kurdamas seriją „Fish Fetish”, Tomas Terekas dirba su analogine fotografija, naudoja pasibaigusio galiojimo juostas, pasitelkia dramatišką apšvietimą. Ši technika reikalauja lėtumo, susikaupimo, apgalvojimo: „Natiurmortai – tikrai „krapštukiškas” darbas. Kadras neatsiranda vien spustelėjus mygtuką, iki galutinio rezultato – ilgas procesas, ypač dirbant su žuvimis, nes jos neilgai trukus praranda savo žavesį ir ima dvokti”, – pasakojo Tomas. Viename žanre neišsitenkantis projektas „Fish Fetish” – daugiaplanis, susidedantis iš „Fish You Were Here”, „Flying Fishes”, „Something Fishy” ir dar kelių mini serijų.

Kito T. Tereko fotografijų projekto „Jesus of Suburbia” herojus – sprindžio dydžio Jėzaus figūrėlė, už svarą pirkta Londono sendaikčių turguje. Skulptūrėlė keliauja iš nuotraukos į nuotrauką, kinta tik antrasis planas, tampantis svarbiausia fotografijos dalimi, suteikiančia prasmę. Įsitraukus į žaidimą statiškas personažas tarsi atgyja, ironiškai žvelgia į save ir šių dienų ikonas: štai Jėzus vietoj aureolės užsimaukšlina Gediminaičių stulpus, staiga jo nimbą pakeičia ženklas, draudžiantis rūkyti, lyg kelio filme už pagrindinio veikėjo nugaros mirga reklaminiai tekstai ir iškabų šviesos… „Jėzus iš rajono ir Jėzus rajone. Visa matanti akis CCTV kamerų apsuptyje. Kartais ironiškas, o kartais labai rimtai nukreipiantis žvilgsnį į globalizaciją, vartotojiškumą ir kitas XXI a. epidemijas. Mesijas, kuriam nesvetimos naujosios medijos, socialiniai tinklai, reklama”, – darbų kontekstus vardija autorius.

Tomo Tereko fotografijų parodos „Žuvis iš rajono” atidarymą fiksavo Nerijus Jankauskas.

Projektą „KITI” iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba, rengia Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius. Kuratorius Darius Vaičekauskas.

Tomo Tereko fotografijų paroda „Žuvis iš rajono” veikia 2018 12 07 – 2019 01 06.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Parašykite komentarą