Nemokamas sekmadienis Prano Domšaičio galerijoje

Kaip ir kiekvieną paskutinį mėnesio sekmadienį, 2022 m. kovo 27 d.  kviečiame LNDM Prano Domšaičio galerijos ekspozicijas (Liepų g. 33, Klaipėda) lankyti nemokamai. Sekmadienį galerijos darbo laikas 12‒17 val.

Patricija Gilytė, „Krašto kraštai“. Organizatorių nuotr.
Patricija Gilytė, „Krašto kraštai“. Organizatorių nuotr.

Šiuo metu siūlome susipažinti su Prano Domšaičio (1880–1965) nuolatine ekspozicija. Dviejuose aukštuose chronologiškai išdėstyta menininko kūryba: Europos laikotarpio (1903–1948) ir Pietų Afrikos Respublikoje (1949–1965) sukurti darbai. Portretai, natiurmortai, peizažai, figūrinės kompozicijos ir paveikslai bibliniais motyvais atspindi visus kūrybos laikotarpius nuo pirmųjų, 1905 m. nutapytų Kruopynų kaimo peizažų iki Pietų Afrikos Respublikoje paskutiniaisiais gyvenimo metais sukurtų gamtovaizdžių, paveikslų bibliniais motyvais ir mįslingų kompozicijų su figūromis.

Naujausioje galerijos parodoje – Vokietijoje gyvenančios ir dirbančios menininkės Patricijos Gilytės „Krašto kraštai“. Menininkė kuria užvaldydama muziejaus erdves: kiekviena nauja erdvė reikalauja naujos koncepcijos ir naujo apmąstymo. Prano Domšaičio galerijoje ji kalba apie augalų, sąvokų ir reiškinių migracijas, kurias inicijuoja geografiniai ir vidiniai pokyčiai. Imersinėje ekspozicijoje pristatomi ir ankstyvieji vaizdo darbai, ir specialiai muziejaus erdvėms sukurtos instaliacijos bei vaizdo projekcija. Šie darbai kuriami ant lietuviškojo kultūros paveldo pagrindo, kuris naujai perteikiamas vizualinėmis priemonėmis ir perduodamas medijomis. P. Gilytė naujai apmąsto ne tik parodinę erdvę, bet ir vietą.

Tomas Daukša, „Laimės švieselės“. Organizatorių nuotr.
Tomas Daukša, „Laimės švieselės“. Organizatorių nuotr.

Tomas Daukša projekte „Laimės švieselės“ apmąsto tvarumą ir perteklių, harmoniją ir triukšmą kultūroje ir kasdieniame gyvenime bei meno ir dizaino santykį. Iš pirmo žvilgsnio projektas atrodo neįpareigojantis, linksmas ir žaismingas, tačiau jis kelia svarbius ir aktualius klausimus, ar vaisingos ir realios yra mūsų gamtos apsaugos ir tvaraus gyvenimo pastangos. Įvairių geopolitinių įvykių sūkuryje instaliacija transformavosi į Ukrainos palaikymo aktą.

Britų fotografų Jonty Tacon ir Laurie Griffith parodos „Babochka” (liet. „Drugelis“) fotografinio tyrimo objektas – atokus ir palyginti mažai pažįstamas Lietuvos miestas Visaginas, sovietų okupacijos metais specialiai įkurtas tuo metu galingiausios pasaulyje atominės elektrinės statytojams ir darbuotojams. Lietuvos ir Latvijos pasienyje esanti Ignalinos atominė elektrinė buvo ambicingas projektas, turėjęs užtikrinti solidžią ateitį Visagino gyventojams.

LNDM Prano Domšaičio galerijos informacija

Parašykite komentarą