Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerija (Bažnyčių g. 6) nuo 2021 m. gegužės 21 d., penktadienio, pristato VIII tarptautinės emalio bienalės „Vilnius 2020“ parodą.
Marytė Dominaitė. Koljė „Koronė-19“. 2020. Emalis, plienas, sidabras, varis, šilkas, 18 x 27 x 7 cm. Vidmanto Ilčiuko nuotr.
Emalio bienalė organizuojama jau penkiolika metų. Per juos Vilnius tapo ryškiu emalio meno centru, atpažįstamu ir žinomu tarp Rytų ir Vakarų Europos sostinių, emalio meno profesionalų ir gerbėjų. Tarptautinė emalio bienalė garsina Vilniaus miestą ir Auksakalių cechą, kuris šiemet mini 525 m. įkūrimo metines, tad šiemet ir Klaipėdos gyventojai sulaukė neeilinės galimybės pamatyti 30-ies menininkų emalio darbus – juvelyrikos, metalo ir skulptūros objektus, atkeliavusius iš Latvijos, Lietuvos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos ir Gruzijos. Ekspozicijoje svarbią vietą užims ir klaipėdiečių menininkų Sauliaus Bertulio, Letos Balčiūnaitės bei Neringos Poškutės-Jukumienės kūriniai.
„Aštuntojoje bienalėje ši įnoringa, tačiau labai tapybiška, puošni, patraukli, paslaptinga medžiaga vėl iš naujo atskleidžia neišsemiamas savo galimybes. Menininkai žino, kad į emalį investuotos pastangos ir laikas visuomet atsiperka mažiausiai dviem šimtais procentų: netikėtumo efektas, žaižaruojančios spalvos ir linijos, priartinančios emalio darbus prie tapybos, užburia tiek autorius, tiek ir kiekvieną žiūrovą. Bienalėje „Vilnius 2020“ dėl suprantamų (pandeminių) priežasčių šįkart siauresnė geografija. <…> Tačiau tai nereiškia, kad siauresnis geografinis arealas lemia blyškesnį rezultatą. Akivaizdu, kad menininkai išlaiko ryšį su tradicija, siekiančia pirmą tūkstantmetį prieš Kristų ir išlikusia neužmiršta, bėgant amžiams. Sunku būtų ją užmiršti – šios technikos prabanga, puošnumas ir reiklumas atmintyje išlieka ilgam. Kita vertus, menininkai naudoja emalį šiuolaikiškiems konceptualiems darbams sukurti. Aštuntojoje bienalėje eksponuojami kūriniai akivaizdžiai demonstruoja ir šios technikos subtilumą, ir neblėstantį patrauklumą, ir jos konceptualumą, kalbant apie pačias įvairiausias temas. Kad ir koks sudėtingas techniškai būtų emalis, regisi, jog būtent tas sudėtingumas ir yra patraukliausias autoriams. Tokios varžybos su pačiu savimi, bandymas įveikti save ir džiaugsmas, kai tai pavyksta“, – teigia menotyrininkė dr. Jurgita Ludavičienė.
Neringa Poškutė-Jukumienė. Juvelyrinė kolekcija „Laukti“ iš serijos „Ribos“. 2020. Juvelyrinis emalis, varis, 11 x 46 cm. Ingridos Mockutės-Pocienės nuotr.