Klaipėdoje – išsamiausia Algio Griškevičiaus kūrybos retrospektyva

Rugpjūčio 12 d., penktadienį, 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma šešiasdešimt antroji personalinė Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų paroda „Trys bandymai pagauti šviesą”. Ekspozicijoje bus galima pamatyti ir darbus, kurtus dar 2002 metais, ir vos prieš kelias savaites nuo molberto nuimtas drobes.

A_Griskevicius_Iliuzija

Algis Griškevičius. Iliuzija. 2016, 114×162 cm, aliejus, drobė

Algio Griškevičiaus kūrybai būdingas kritinis dabarties vertinimas, visuomenės būsenų ir nuostatų aktualizacija, nevengiant ironijos ir tragikomedijos. Per keletą dešimtmečių pasikeitė autoriaus tapybos darbų spalvinė raiška ir kompoziciniai sprendimai, tačiau galima įžvelgti kūrinių temų ir objektų nuoseklumą: dažniausiai be žmonių, tušti miesto peizažai, architektūros detalės, restauruojami ar apleisti pastatai, pastoliai, nereprezentacinės miesto erdvės, tuščios žaidimų aikštelės ir atrakcionų parkai, miesto ir gamtos susitikimai. Tapybos darbuose beveik nėra žmonių arba jie – pavieniai ir tarsi atsitiktiniai, neveikiantys miesto, gyvenančio savo gyvenimą. A. Griškevičiui būdinga itin detali, materiali tapyba, uždara kompozicija, intensyvi, ekspresyvi, iš nematomo šaltinio sklindanti šviesa bei priešingybių jungimas į vieną visumą.

A_Griskevicius_Uztemimas

Algis Griškevičius. Užtemimas. 2009, 56×100 cm, tonuota fotografija

Tapybos darbuose gamta linkusi daiktėti ar brautis į urbanistines erdves, o fotografijoje ji – bene vienintelė konstanta. Išskirtinis Lietuvos fotografijos kontekste, A. Griškevičius savo nuotraukų serijose fiksuoja iš anksto kruopščiai suplanuotas ir apgalvotas situacijas, kurių pagrindinis veikėjas –žmogus. Žmogus, neretai virstantis gyvūnu, mitine būtybe, daiktu ar net mutantu. Kartais autorius, kritikuodamas šiuolaikinį kūno įvaizdį, nuolatinį perdėtą jo aukštinimą, sąmoningai deformuoja žmogaus kūną arba sukuria jam neįprastą ir nenatūralų kontekstą.

Vėlyvieji A. Griškevičiaus objektai – gamtos metaforų ir autoriaus fantazijos sintezė. Iš vytelių pinti stambūs objektai šliaužia, krenta, šokinėja, tupi ir t. t. Jie primena pastolių motyvą tapybos ir fotografijos darbuose, tik čia jie nepalaiko nieko, tik tuščią erdvę.

A_Griskevicius_Pavasario_linksmybes

Algis Griškevičius. Pavasario linksmybės. 2008–2009, H – 160 cm, W – 250 cm, medis

Kritika ir humoras, vyraujantys visose autoriaus kūrybos sferose, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje pelno plačios gyventojų grupės dėmesį ir simpatiją bei kritikų įvertinimą. Per Lietuvą keliaujanti paroda dar kartą papildyta pačiais naujausiais ir dar nerodytais A. Griškevičiaus darbais, tad klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti tikrai pačią išsamiausią autoriaus kūrybos retrospektyvą.

Apie autorių

Algis Griškevičius gimė 1954 m. Vilniuje. 1980 – 1985 m. studijavo Vilniaus dailės institute. Parodose dalyvauja nuo 1986 m. Menininko darbai eksponuoti tarptautinėse parodose daugelyje pasaulio šalių, jų yra įsigiję Lietuvos dailės muziejus, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Modernaus meno centras (Lietuva); Tretjakovo dailės galerija, Jekaterinburgo vaizduojamojo meno muziejus (Rusija); Jane Voorhees Zimmerli meno muziejus (JAV); Danijos fotografijos muziejus ir kt. 2014 m. A. Griškevičiui skirta Lietuvos Respublikos Vyriausybės Kultūros ir meno premija, 2010 m. jis apdovanotas ordino „Už nuopelnus Lietuvai” medaliu.

Daugiau informacijos: www.algisg.lt

Parodą rengia VšĮ „Kultūros meniu”, remia Lietuvos kultūros taryba.

Paroda veiks iki 2016 m. rugsėjo 4 d. KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val.

Parašykite komentarą