KKKC Parodų rūmuose – daugiasluoksnė Irmos Leščinskaitės tapyba

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2017 m. rugsėjo 15 d., penktadienį, 18 val. atidaroma tapytojos Irmos Leščinskaitės paroda „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos”.

Irmos_Lescinskaites_tapyba_Kaunas

2016 m. XVI tarptautinė Vilniaus tapybos trienalė „Nomadiški vaizdai“, Paveikslų galerija, Kaunas. Asmeninio archyvo nuotr.

Daugiau nei dvidešimtmetį ypatingą dėmesį abstrakčiai tapybai skirianti Irma Leščinskaitė, paprašyta argumentuoti savo pasirinkimą, teigia, kad ši tapybos forma yra tokia pat reflektyvi, kaip ir šiuolaikinė kultūra, kryptingai ir sąmoningai interpretuojanti ankstesnes epochas. Naujų kūrinių idėjas I. Leščinskaitei dažniausiai diktuoja šiuolaikinių menininkų tapybos kūrinių reflektavimas, perskaitytos knygos, socialinė aplinka, muzikos kūriniai, visas kultūrinis kontekstas, leidžiantis tapyboje sluoksniuoti tiek praeitį, tiek ir ateitį. Neatsitiktinai dabartinė jos tapyba primena konceptualią menininko dirbtuvių išklotinę arba kūrybinį maršrutą, kuriuo menininkė kantriai veda žiūrovą pro tapybos sluoksnius, realius ir virtualius pavidalus.

Parodoje autorė eksponuoja keturis skirtingais būdais (audioinstaliacija, pridėtine realybe, gelminiu skenavimu, markeriu ir videoprojekcija) sukurtus tapybos ciklus, kiekvienas jos kūrinys išlieka atskira savarankiška erdve. Pastaruoju metu menininkės kūryboje ryškėja posūkis į tam tikras vaizdo formavimo schemas, poslinkį nuo abstraktaus ekspresionizmo link medijų priemonėmis kuriamo tapybiško pasakojimo. Kylant klausimams dėl klasikinės tapybos prigimties ir galimybių, jos statuso nūdieniame, kitokiomis vertybėmis besivadovaujančiame amžiuje, turbūt nesuklystume pasakę, kad tapybos esmė slypi pasakojime, naratyve – konceptualiame lygmenyje. Į tradicinę tapybą integruoti fotografinio regėjimo, virtualios simuliacijos pavidalai įkūnija ir teigia kitokią kultūrinę, socialinę aplinkos suvokimo problematiką nei emocinė, pasąmoninė, ekspresyvi raiška. Vaizdiniams egzistuojant tik tol, kol jie yra stebimi, jiems sekant vienas kitą tam tikra tvarka, formai įgyjant garsinius pavidalus, žiūrovui atveriamas spalvinių manipuliacijų ir komponavimo priemonių potencialas, suteikiantis tapybai interaktyvaus dizaino matmenį. Kviečiame įsitikinti!

Projekto partneriai: programinė įranga su išplėstinės realybės technologija – Gerda Antanaitytė, Andrius Laurinaitis; video-, muzikinė kompozicija – kompozitorius Linas Rimša; lazerių technologija – lazerinių technologijų įmonė „Semiconductors”; garso instaliacija – Florian Gruber (Austrija).

Irma_Lescinskaite_Photo_by_Andrius_Kasmocius3

Irma Leščinskaitė. Andriaus Kasmočiaus nuotr.

Apie autorę

Irma Leščinskaitė 1998 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo tapybos studijų magistro laipsnį, 2007 m., baigus VDA Meno aspirantūros studijas, jai suteiktas dailės krypties meno licenciato kvalifikacinis laipsnis. Nuo 2001 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narė, 2011 m. jai suteiktas meno kūrėjo statusas.

Lietuvos ir užsienio parodinėje veikloje menininkė dalyvauja nuo 1990 m., surengė 25 personalines parodas, dalyvavo 105 bendrose tapybos darbų parodose bei projektuose Lietuvoje, Austrijoje, Italijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Vokietijoje, Danijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Suomijoje, Latvijoje, JAV ir kt. I. Leščinskaitė yra daugelio meninių projektų kuratorė.

Paroda veiks iki 2017 m. spalio 15 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Parašykite komentarą