Išgrynintas Klaipėdos miesto tapatybės naratyvas – būsimo miesto vizualinio identiteto pagrindas

Klaipėdos miesto vizualinio identiteto kūrimo procese, inicijuotame Klaipėdos miesto savivaldybės ir VšĮ „Klaipėda ID“, pasiektas vienas iš kertinių projekto tikslų: išgrynintas miesto tapatybės naratyvas, kurio pagrindu bus kuriamas miesto vizualinis identitetas.

Klaipėda. Organizatorių archyvo nuotr.
Klaipėda. Organizatorių archyvo nuotr.

„Xwhy / Supratimo agentūra“, šiame projekte kuruojanti visuomenės įtraukimo ir naratyvo sukūrimo sritis, miesto tapatybės naratyvą formulavo remdamasi strateginiais dokumentais, kontekstine analize bei visuomenės įtraukimo sesijų ir apklausos rezultatais. Kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo daugiau kaip 50 Klaipėdos įvaizdžiu suinteresuotų miestiečių, atstovaujančių skirtingiems veiklos sektoriams, o į apklausos klausimus atsakė daugiau kaip 1300 respondentų. Klaipėdiečių įsitraukimas džiugina projekto partnerius ir leidžia daryti prielaidą, kad klaipėdiečiams rūpi jų miesto įvaizdis.

„Įtraukimo proceso metu siekėme išsiaiškinti, kokia istorija gyvena Klaipėdos miestas. Šią istoriją, apimančią ne tik praeitį, dabartį, bet ir ateities viziją, ir turėtų atskleisti miesto vizualinis identitetas. Žinoma, keliais sakiniais perteikti miesto tapatybės naratyvą – išties nemažas iššūkis. Tyrimo ir įtraukimo proceso metu išryškėjo, kad Klaipėdos miesto heraldikoje užkoduotas tarptautinio jūrinio miesto potencialas istorijos tėkmėje buvo paslėptas po fragmentuotu žmonių santykiu su miestu bei dėmesiu pramoninei infrastruktūrai. Tačiau iš jūros kylanti gyvybingumo energija palaiko ir primena apie besiskleidžiančią pažangaus, darnaus, bendruomeniško gyvenimo galimybę. Prisijaukinęs (atsi)kuriančią jūros energiją, žmogus ir miestas kvėpuoja darniu ritmu. O tai – visaverčio gyvenimo šiame mieste apibrėžimas“,  – sako „Xwhy / Supratimo agentūros“ atstovas Dominykas Karpovič.

„Svarbu suprasti, kad identiteto kūrimas yra jau kurį laiką vykstantis sudėtinis ir ilgas procesas. Prieš dvejus metus „Synthesis Consulting Group“ kurta Klaipėdos miesto ekonominės rinkodaros pozicionavimo strategija taip pat rėmėsi gyventojų ir ekspertų įtraukimo metu surinktomis įžvalgomis. Tai, kad „Xwhy / Supratimo agentūros“ surinktos įžvalgos ir suformuluotas naratyvas atitinka pozicionavimo strategiją ir joje apibrėžtą „judančio miesto“ koncepciją, patvirtina tiek pasirinktą metodiką, tiek ir suformuluotą naratyvą. Darnaus gyvenimo mieste jūros ritmu siekis labai tiksliai atspindi miestiečių nuotaikas ir santykį su Klaipėda. Tikiuosi, kad naujasis miesto vizualinis identitetas ne tik leis kokybiškai reprezentuoti miestą, bet ir sustiprins pačių klaipėdiečių ryšį su juo“, – teigia „Klaipėda ID“ rinkodaros vadovas Girmantas Neniškis.

Dabartiniame projekto etape estafetę perima dizaino agentūra „Critical“. Kūrybinio proceso metu dizaineriai kurs Klaipėdos miesto vizualinį identitetą, kuris atitiktų suformuluotą naratyvą ir kitus miesto įvaizdžiui keliamus reikalavimus.

Kūrybinis procesas vyks vasario ir kovo mėnesiais, o sukurtą miesto vizualinį identitetą planuojama viešai pristatyti šių metų balandį.

Daugiau informacijos apie projektą ir galimybę prisidėti: www.kuriameklaipeda.lt.

 „Klaipėda ID“ informacija

Parašykite komentarą