„Animacijos karavanas”: pozityvios nevaikiško heroizmo paieškos

KKKC Parodų rūmai 2016 metus užbaigs įgyvendinę du edukacinius projektus, orientuotus į pažeidžiamiausias socialines grupes – neįgaliuosius ir vaikus. Vienas iš jų – lapkričio mėnesį vykdytas projektas „Per negalią galintiems” – buvo skirtas neįgaliųjų ir negalios neturinčių žmonių kūrybinei bendrystei, tradicinis projektas „Animacijos karavanas” šiemet atsigręžė į socialiai pažeidžiamus vaikus.

animac_karavan7

Rūtos Petniūnaitės nuotr.

„Animacijos karavanas. Aš ir mano superherojus”

Tęstinis projektas „Animacijos karavanas” vyko jau trečiąjį kartą. 2012 metais jame dalyvavo Kretingos S. Daukanto pagrindinės mokyklos, Kintų vidurinės mokyklos ir Gargždų „Minijos” progimnazijos moksleiviai. Tuomet vaikai susipažino su smėlio animacija, naudojant šią techniką buvo sukurti animaciniai filmukai „Miestas sveikina miestą”. 2014 metais projektas „Animacijos karavanas. Mažosios miesto legendos” kvietė dalyvauti Klaipėdos mokyklas. Jo metu Klaipėdos H. Zudermano gimnazijos bei S. Dacho progimnazijos moksleiviai susipažino su marionetinės animacijos technika ir sukūrė animacinį filmą apie Klaipėdos miesto objektus – simbolius.

Šiais metais „Animacijos karavano” paskirtis – ne tik edukacinė: projektas įgijo ir socialinį atspalvį bei siekė į kūrybinę veiklą įtraukti vaikus, augančius globos namuose arba socialinės rizikos šeimose. Socialiai aktuali ir šių metų projekto tema „Aš ir mano superherojus” – apie vaiką ir jo emocinį komfortą, negatyvių patirčių interpretavimą ir adaptavimą į animacijos siužetus. Projekto edukaciniai tikslai buvo suteikti teorinių ir praktinių žinių apie animacijos žanrą, jos kūrimo galimybes, padėti ugdyti estetinį, meninį vaikų skonį, asmeninius kūrybinius sugebėjimus. Ne mažiau svarbus projekto tikslas – kūrybiškas ir prasmingas vaikų laisvalaikis. Kūrybinės veiklos metu vaikai dirbo komandomis, tad tobulino ir socialinius bendro darbo įgūdžius, toleranciją savo komandos narių atžvilgiu nepasisekus ar susidarius kliūtims. Atlikdami užduotis grupėmis, susidūrę su problemomis ar iššūkiais, dalyviai buvo inicijuojami kartu kūrybiškai ieškoti jų sprendimo būdų. Todėl projekto „Animacijos karavanas” pagrindinė paskirtis – edukacija kaip daugiasluoksnis asmens kultūrinio, kūrybinio, meninio, socialinio tobulėjimo procesas.

Į projekto veiklą šiemet buvo įtraukti Klaipėdos labdaros ir paramos fondo „Dienvidis” dienos centrą lankantys vaikai. Daugiau kaip mėnesį trukusiose animacijos dirbtuvėse jie ne tik susipažino su animacijos istorija, teorija, bet ir aktyviai dalyvavo visame kūrybiniame procese. Pirmojo etapo metu vaikai buvo skatinami patys kurti istorijas, pasirinkus jiems įdomiausią siužetą rašyti scenarijus. Antrajame etape jie gamino personažus bei visą reikalingą scenografiją. Trečiojo etapo metu dirbtuvių dalyviai patys tapo animatoriais ir operatoriais: judindami savo kurtus animacinio filmuko elementus fiksavo kadrus. Projekto „Animacijos karavanas. Aš ir mano superherojus” metu trys vaikų grupės sukūrė tris skirtingo žanro (siaubo, veiksmo ir dramos) lėlinės ir mišrios technikos animacinius filmukus: „Kerštas”, „Išgelbėjimas” ir „Laimė”. Kūrybinėms dirbtuvėms vadovavo animatorė Svetlana Bezuglova, dalyvavo lektorė psichologė Žaneta Simutytė-Jogminienė, dalyvius konsultavo Klaipėdos MSC kino studijos „Febas” vadovas Valdas Ramanauskas.

Projektas „Animacijos karavanas. Aš ir mano superherojus” iš dalies finansuojamas Lietuvos kultūros tarybos.

Projekto draugai: Klaipėdos labdaros ir paramos fondo dienos centras „Dienvidis”, Jaunųjų talentų organizacija „Fenomen”.

Parašykite komentarą