Meno kiemo tapytojų bendruomenėje – tarsi šeimos šventėje

Skirtingų likimų, įvairių kartų, nepanašių patirčių, tačiau jaukiai susėdę prie molbertų.  Bendro pomėgio – tapyti – suvienytų bičiulių susitikimų ir saviraiškos erdve tapo Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Meno kiemo studijoje jau kelerius metus vykstantys tapybos kursai, kurių vadovė – dailininkė Irma Leščinskaitė.

Irma Leščinskaitė. Algirdo Kubaičio nuotr.

Irma Leščinskaitė. Algirdo Kubaičio nuotr.

Prieš ketvertą metų KKKC direktoriaus Igno Kazakevičiaus sumanyto projekto metu surengusi tapybos seminarą visiems norintiesiems, Klaipėdos universiteto Menų fakulteto doc. I. Leščinskaitė nesvarstė, ar jis taps ilgalaikės veiklos pagrindu. Tačiau seminaro dalyvių branduolys, susipažinęs su piešimo bei tapybos pagrindais ir pagavęs kūrybos džiaugsmą, neketino skirstytis ir seminaras tapo naujosios studijos istorijos pradžia.

Laikas skuba į priekį, žmonės keičia užsiėmimus bei gyvenamąją vietą, prisijungia, išmoksta, imasi kitko, tačiau ir išvykusieji svetur reguliariai domisi studijos gyvenimu ir mielai rodo naujausius darbus. Ne tik kolegoms – paveikslus eksponuoja personalinėse ir grupinėse parodose.

Artimiausia iš jų – „Art Mix. Nuėjome toliau negu manėme” – apžvelgsianti aktualius studijos narių darbus, vasario 14 d. 16 val. bus atidaryta KKKC Meno kieme. Paroda veiks iki kovo 14 d. Joje savo paveikslus pristatys arti 20-ies autorių: Aliona Baklanova, Olga Bašarinienė, Margarita Baklanova, Sandra Juozaitienė, Valerijus Perepiolkinas, Nadiežda Gorbačiova, Taida Tiriūnė, Birutė Jatkauskienė, Vida Ivaškevičienė (Lietuva–Norvegija), Artūras Jonikas (Lietuva–Anglija), Rūta Paškevičiūtė (Kaunas), Romualdas Ozgirdas (Tauragė), Gražina Pocienė, Birutė Godonavičienė, Danutė Dukienė, Raimonda Baltuonienė, Olesia Sorokina (Palanga), Tatjana Tarasevičienė (Palanga), Mindaugas Juodeika.

Asmeninės istorijos dalis

Olga Bašarinienė.

Olga Bašarinienė

Kūrybinė saviraiška, meno pažinimas – ne kiekvieno iš mūsų asmeninės istorijos dalis, tačiau  kiekvienas sukaupiame įspūdžių, įžvalgų ir patirčių, kurioms išreikšti geresnio būdo už dailę tiesiog nėra.

„Turiu išsaugojusi tarpukario laikų vokišką paveikslėlį su angėliuku. Gražesnio už šį mano vaikystėje nebuvo. Mažutė šeimos relikvija dabar, deja, jau baigia sutrupėti. Tad nusprendžiau motyvą perkelti į drobę, kuri yra dedikuota mano močiutės atminimui.

Žiūrovai dažnai klausia, ar tai atspindi mano religines pažiūras. Tačiau aš tiesiog noriu atskleisti tai, kas svarbu, kas yra mano istorijos dalis”, – pasakojo studijos senbuvė Olga Bašarinienė.

Paveiksluose justi įgudusi ranka: norėdama išmokti kuo įvairesnių kūrybos technikų, dailininkė mėgėja lankė ne vieną studiją. I. Leščinskaitės draugijoje džiaugiasi atradusi ne tik žmogišką šilumą, bet ir filosofinį požiūrį į meną bei jo formas.

Tarp studijos narių gausu žmonių, kurie čia atėjo ne tik ieškodami laisvalaikio užsiėmimo, bet ir realizuodami nuo mažens kirbėjusius kūrybos užmojus. Artūras Jonikas, neseniai Klaipėdoje surengęs personalinę parodą, yra vienas iš aktyviausių studijos ugdytinių. Pradėjęs nuo minėtojo seminaro, jis stropiai mokėsi akademinio piešimo, vėliau – tapybos. Pramoko ne tik technikų, bet ir įvairių stilių: šiuo metu su didžiuliu malonumu tapo abstrakčias drobes, pridėdamas siurrealistinių motyvų.

Artūras Jonikas

Artūras Jonikas

„Nuo mažens mėgau piešti, lipdyti iš plastelino, tačiau gyvenimo patirtis niekuomet nebuvo susijusi su menais. Kartą kalbėdamiesi su tėvu prisiminėme tą mano pomėgį. Tėtis nepamiršo ir padovanojo man molbertuką su drobe. Nuo tada dailė pagaliau tapo nuolatine mano veiklos dalimi”, – pasakojo šiuo metu Didžiojoje Britanijoje gyvenantis vyras.

Medikė Birutė Bagdonavičienė užaugo dailininko šeimoje. „Kartą vaikystėje tėtis per audrą nuvedė prie jūros ir grįžus liepė nupiešti, ką pamačiau. Piešinys buvo toks, kad daugiau prašymų nebesulaukiau, – juokėsi moteris, kurios darbai sunkiai leidžia patikėti pirmąją patirtį buvus ne itin sėkmingą. – Džiaugiausi kitų nutapytais paveikslais, tačiau vis kirbėjo noras pamėginti dar kartą. Labai smagu atradus šią galimybę čia.”

Valerijus Perepiolkinas

Valerijus Perepiolkinas

Buvęs astronomijos ir navigacijos dėstytojas, išugdęs ne vieną šturmanų ir kapitonų kartą, Valerijus Perepiolkinas pradėjo ieškoti saviraiškos išėjęs į pensiją – atsiradus daugiau laisvo laiko ir sukilus vaikystės nostalgijai: pašnekovo mama buvo dailininkė iliustratorė, o tėvas laisvalaikiu užsiimdavo fotografija.

Ateina ilgam

Gražina Pocienė

Gražina Pocienė

Gražina Pocienė studiją lanko kelis mėnesius. „Nusprendžiau išbandyti jėgas – niekuomet nesu mokiusis tapyti. Man labai patinka. Tapydama dar nesijaučiu tvirtai, bet jau džiaugiuosi galėdama realizuoti save”, – sakė ji.

Nadiežda Gorbačiova

Nadiežda Gorbačiova

Nadiežda Gorbačiova mėgino teptuką tapydama namuose. „Tačiau, manau, be vadovo čia niekaip neapsieisi – Irmos dėka jaučiuosi išmokusi labai daug. Juk svarbiausias dalykas – bendravimas”, – mano moteris.

Jai antrino Aliona Baklanova, studiją lankanti trejus metus. „Jau pirmąkart atėjusi supratau, jog aš čia – ilgam. Man labai svarbi galimybė pasidalyti emocijomis, todėl šią draugiją labai branginu. Prisimename vieni kitų gimtadienius, susiskambiname, drauge einame į parodas, kitus renginius”, – pasakojo kompanijos siela, tarp pašnekesių nepamirštanti ir dažų bei molberto.

Aliona Baklanova

Aliona Baklanova

Parodai ji rengia visą drobių ciklą. Paveiksluose – skirtingų tipažų, laikmečių, odos spalvos moterys. Anot autorės, ji norinti atkleisti universalų moteriškumo grožį. Vienas atkartoja XVII a. Johanneso Vermeero drobę „Mergina su perlo auskaru”. Jame įsegtas tikras auskariukas – radinys, kurio nebuvo kur pritaikyti. Žinomų paveikslų motyvus A. Baklanova interpretuoja nebe pirmą kartą – yra sukūrusi visą peizažų seriją, įkvėptą ją žavinčio impresionisto Сlaude’o Monet emocingų darbų. Studijoje tapybos pagrindų mokosi ir vienuoliktokė Alionos dukra Margarita. Šiuo metu ji kuria triptiką pasaulio sukūrimo tema.

Tiesa, kelio pradžia buvo proziškesnė. „Kiekvienas pradedantis lankyti studiją turi nutapyti standartinį natiurmortą su obuoliais ir draperijomis. Ši užduotis patinka nedaugeliui, bet jau žinome – tas, kuris ją įveiks, studijoje užsibus”, – šypsojosi A. Baklanova.

Įvykusios studijos narių parodos

2009 m. „Senamiesčio akademija” – grupinė tapybos darbų paroda, KKKC.
2012 m. „Art Mix” – grupinė tapybos darbų paroda, KKKC.
2013 m. „Art Mix” – grupinė tapybos darbų paroda Klaipėdos m. savivaldybės viešojoje bibliotekos Meno skyriuje.

Tapybos kursų suaugusiems dviejų dalyvių personalinės parodos:
Romualdo Ozgirdo personalinė tapybos darbų paroda – 2013 m. Girulių biblioteka.
Artūro Joniko personalinė tapybos darbų paroda – 2014 m. Girulių biblioteka

Surengti du vasaros plenerai – Pervalkoje (2012 m.) ir Tauragės raj. (2013 m.).

Daugiau informacijos apie tapybos kursus rasite čia.

Parašykite komentarą