„Garso teatro” festivalis kviečia įvairialypei pažinčiai su garsu

Garso meną, performansą ir teatro erdves sujungiantis festivalis „Garso teatras” 2019 m. lapkričio 8 ir 9 dienomis nuo 19 val. kviečia į Klaipėdos dramos teatro Kamerinę salę, kur vyks du garso menininkų performansų vakarai.

Gajamamoo_foto_Arvydas_Gudas

„Gaiamamoo“ (Japonija). Arvydo Gudo nuotr.

Apie garso meną ir festivalį pasakoja festivalio organizatoriai – garso menininkas Armantas Gečiauskas ir tarpdisciplininio meno kūrėjas Tadas Stalyga.

Garso menas – atviriems kitokiai patirčiai

Tadas Stalyga pasakoja, kad garso menas nėra nauja meninės raiškos sritis – jos šaknys siekia dar XX a. pradžią, kai atsirado tokios tradiciniams meno principams prieštaraujančios meno srovės kaip dadaizmas ar futurizmas. Nepaisant to, kad ši sritis pasaulyje nenauja, mūsų šalyje ji ligi šiol įsitvirtinusi nepakankamai.

„Nors garso meno entuziastų bendruomenė Lietuvoje didelė ir su juo susijusių iniciatyvų bei renginių kiekvienais metais tik daugėja, plačiojoje visuomenėje ši meno disciplina dar nėra iki galo atrasta. Iš dalies taip yra, nes žmonės, eidami į garso menininkų pasirodymus, vis dar dažnai tikisi to paties, ko ir iš muzikos koncertų – aiškios pasirodymų struktūros, melodingų kūrinių, „tvarkingo” vokalo. Tačiau garso menas yra apie eksperimentą plačiąja šio žodžio prasme, kuriame įprastos muzikos atributų nebelieka, apie garso tyrinėjimą, jo jungimą su kitomis meninėmis raiškomis – teatrališkumu ar vizualumu, naują aplinkos pažinimo būdą per tai. Einant į garso meno pasirodymą reikia nebijoti visų pasirodymo metu kylančių klausimų – performansai ir yra apie tai, kad žmogų išjudintų, priverstų susimąstyti ar tiesiog paliktų be amo”, – apie garso meną pasakoja tarpdisciplininio meno kūrėjas.

Garsinė kelionė per Tokiją link Lietuvos

Pasak festivalio organizatorių, „Garso teatru” siekiama suteikti galimybę susipažinti su eksperimentine, improvizacine muzika bei garso menu iš arčiau, ypač tiems, kurie apie jį yra girdėję mažai ar išvis negirdėję. Dėl šios priežasties festivalis organizuojamas ne Vilniuje ar Kaune, kur tokio pobūdžio renginiai tapę įprastais, o Panevėžyje ir Klaipėdoje, kurių garso meno scena tuštesnė.

„Įdomiai ir kokybiškai pažinčiai su garso menu šiemet į festivalį pavyko sukviesti itin profesionalius ir savo kūryba įvairius garso menininkus, – pasakoja Armantas Gečiauskas. – Tolimiausi mūsų svečiai yra iš Tokijo. Tai japonų eksperimentinės muzikos duetas „Gaiamamoo”, kurį garsinėms improvizacijoms, vaizdo projekcijoms ir patiems pasirodymams labiausiai įkvepia tradicinė japonų kultūra bei psichodelinis menas. Taip pat pasirodys menininkai iš Italijos, Škotijos bei Lietuvos.”

Teatro scena – galimybė atsiskleisti tarpdiscipliniškumui

A. Gečiauskas atskleidžia, kad teatro scena garso meno festivaliui pasirinkta ne atsitiktinai. „Dažnai garso meną lydi kitos meninės raiškos formos – performanso meno elementai, objektai, scenografijos atributai, ekranuose ar kitur rodomos vizualizacijos. Garso meno pasirodymai dažnai lyginami su netradicinio formato spektakliais, nes juose yra pagrindinė tema, pagrindinis temą plėtojantis „aktorius”, „vaikšto” garsinės įtampos, žiūrovas yra veikiamas ir vizualiai. Dėl to pagalvojome, kad būtent teatro erdvė yra tai, kas gali padėti žiūrovams atskleisti garso meną ir jį supantį tarpdiscipliniškumą.”

Festivalio „Garso teatras” programa

Klaipėdos dramos teatro Kamerinė salė (Teatro g. 2, Klaipėda)

Lapkričio 8 d., penktadienį, 19 val.

Arma_Agharta_nuotrauka_Arvydo_Gudo2

Arma Agharta (Lietuva). Arvydo Gudo nuotr.

ARMA AGHARTA (Lietuva)
elektronika, objektai, kostiumai, performansas, balsas
www.arma.lt

BELL LUNGS (Škotija)
elektroakustika, balsas
www.facebook.com/bell.lungs/

GAIAMAMOO (Japonija)
elektronika, bosinė gitara, balsas, vizualizacijos
gaiamamoo.wixsite.com/official

Lapkričio 9 d., šeštadienį, 19 val.

SIMONAS NEKROŠIUS (Lietuva)
savadarbiai elektroakustiniai instrumentai, objektai, balsas
www.facebook.com/simonasnekrosius/

GAILĖ GRICIŪTĖ (Lietuva)
preparuotas pianinas, juostos
gailegriciute.com/

BURST (Italija)
perkusija, spineriai, savadarbė elektronika
soundcloud.com/infectedburst

TIESE (Lietuva)
laužyta elektronika
www.facebook.com/TIESEnoise/

Renginiai nemokami.

Festivalį „Garso teatras” rengia VšĮ „Garsai ir dienos”, asociacija „Menų zona”.

Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Klaipėdos miesto savivaldybė. Partneriai: Klaipėdos dramos teatras, „Kultūros platforma”, Juozo Miltinio dramos teatras.

Parašykite komentarą