Tarptautinis šokio festivalis „AURA28″: maišto ir estetikos dermė

Dvidešimt aštuntąjį kartą Kauno šokio teatras „Aura” pradeda sezoną svarbiausiu įvykiu – tarptautiniu šokio festivaliu AURA28, kuris kasmet nepaliauja stebinti naujais iššūkiais sau ir publikai. Šįmet festivalio centre – Izraelio šokis, kurį pristatys pasaulinio garso choreografai. Kiekvienas jų – savitas, vertas ypatingo dėmesio bei akcentuojantis labai aiškias ir unikalias scenines formas bei temas.

Black_Velvet_photo_Mauricio_Pisani

Izraelio trupės „Black Velvet” spektaklis „Architektūra ir archetipai”. Mauricio Pisani nuotr.

Spalio 4–7 dienomis vyksiantį festivalį pradės „Auros” šokio teatras su spektakliu „Sprendimas”. Choreografės Birutės Letukaitės ir menininkės Gudos Koster sukurtas skulptūriškas spektaklis leidžia žiūrovams panirti į nepatogią, tačiau masinančią būseną, kurioje siūloma vaduotis iš stereotipų, o išsivadavus – neleisti laisvei virsti chaosu. Spektaklio metu pats kompozitorius Antanas Jasenka nuolat improvizuodamas atlieka muziką gyvai, jam antrina klaipėdiečių roko grupės „Royce” vokalistas Ilja Gun. Gyvą muziką žiūrovai išgirs ir antrajame vakaro renginyje – iškart po spektaklio organizatoriai kviečia kiekvieną praeivį sustoti prie M. Žilinsko galerijos, ant kurios sienų vyks vienas rečiausių reiškinių Lietuvoje – vertikalus šokis. Dviejų trupės iš Italijos „IL Posto” merginų atliekamas pasirodymas „Forme Uniche” stebins ne tik neaprėpiamomis žmonių koordinacijos galimybėmis, bet ir jas papildančiomis įspūdingomis projekcijomis, šviesomis bei gyva klarneto muzika.

Vakarinėje penktadienio programoje – šokio teatro „Aura” premjera „Žala” („Damage”), kurią sukurti iš Izraelio atvyksta choreografas Gil Kremer. „Spektaklyje kalbam apie žalą, kurią keliame visuomenei ar patys sau. Kokią fizinę ir psichologinę įtaką mums pasąmoningai kelia jau padaryta žala?” – klausia kūrėjas ir teigia, jog jam svarbu tyrinėti, kaip žmonės priklauso vieni nuo kitų, ir kiek tikros laisvės mes galime išlaikyti tokioje struktūroje. Spalio 5-osios vakarą vainikuos Izraelio trupės „Black Velvet” nuostabaus grožio spektaklis „Architektūra ir archetipai”, kuriame linijų susikirtimai, juodai balti kontrastai ir žmogaus kūnas tarnaus tam, kad tobulai atsiskleistų kūrėjų suprojektuota erdvė.

Spalio 6 dieną festivalis kvies publiką patirti Lietuvoje nematytą eksperimentą – du kartus iš eilės bus rodomas skirtingų choreografų kurtas „Šventasis pavasaris” pagal kompozitoriaus Igorio Stravinskio muziką. Festivalio vadovė Birutė Letukaitė teigia, kad „Šventasis pavasaris” visame pasaulyje statytas begalę kartų ir, regis, nebegali niekuo nustebinti, tačiau tai, ką su šiuo kūriniu padarė choreografai Yossi Berg ir Oded Graf, privertė visus išsižioti”. Vieną žymiausių baletų, pasakojantį apie pagonių tautos paprotį aukoti mergeles ir šio papročio apeigas, Izraelio šokio kūrėjai pavertė keturių vyrų atliekamu kūriniu, kuriame šokėjai kvestionuoja prieštaringus kolektyvinės atminties vaizdinius, maskulinistinio identiteto kilmę, šiandieninę ir istorinę patriotizmo sampratas bei siekia pasiūlyti tam tikrą naują kultą, kuris galėtų tapti atsvara šiandien egzistuojantiems visuomenės pančiams.

Sventasis_pavasaris_photo_Tamar Lam

Šokio trupės “Yossi Berg & Oded Graf Dance Theatre” (Izraelis) “Šventasis pavasaris”. Tamar Lam nuotr.

Po spektaklio atgavus kvapą festivalis kviečia stebėti visiškai kitomis formomis (nors panašiai spalvingą) „Low air” šokio teatro sukurtą „Šventąjį pavasarį”. Čia Stravinskio muzika susidurs su urbanistiniu šokiu ir jo kultūrą išpažįstančiais bene daugiausiai pastaraisiais metais apdovanotais Lietuvos šokėjais, analizuojančiais aukojimo bei pasiaukojimo temas, tradicijų bei dievų kaitą. Žiūrovai kviečiami išsirinkti savo širdžiai artimesnę versiją, o drąsiausieji – stebėti abu spektaklius tą patį vakarą.

Spalio 7 dieną festivalį uždarys ilgai lauktas šokio trupės iš Izraelio „Roy Assaf Dance” spektaklis, kurį sudaro dvi dalys – „Merginos” ir „Vaikinai”. Spektaklyje žiūrovai išvys visus stereotipus, kuriuo galima susidaryti stebint šiandieninę televiziją bei masiniam vartojimui skirtą spaudą ir, tikėtina, paklaus – ar iš tiesų vyrai ir moterys turi būti vertinami pagal nežinia kieno sukurtus standartus? Spektaklio choreografas Roy Assaf – itin laukiamas svečias daugybėje festivalių, bendradarbiaujantis su Juilliard’o mokykla Niujorke bei Izraelio šokio trupe „Batsheva Dance Company”.

Festivalis nepamiršta ir jaunosios kartos žiūrovų – visai šeimai skiriamas iš Monrealio atvykstančios trupės „Créations Estelle Clareton” spektaklis „Tamprutis”, kuriame pinasi šokis, teatras, cirkas. Siekiant suprasti socialinius santykius bei tai, iš kur mes atėjome ir kurlink einame, sukurtas spektaklis, kuriame du aikštingi veikėjai sujungti elastine gija. Taip gimsta daugybė smagių ir jautrių situacijų. Spalio 5 ir 6 dienomis spektaklis bus rodomas Nacionalinio Kauno dramos teatro Rūtos salėje, o spalio 7 dieną – Klaipėdos kultūros fabrike.

O vis dar jaučiantiems vasaros nuotaiką festivalis siūlo šeštadienį ir sekmadienį pasivaikščioti po Kauno senamiestį, kuriuo žingsniuojant bus galima pasiklausyti įdomių faktų iš senamiesčio gyvenimo. Dalyviai netikėtose erdvėse pamatys istorijas, pasakojamas kūnais iš Izraelio, Vokietijos, Meksikos, Nyderlandų ir Lietuvos. Dėl nedidelių senamiesčio erdvių ekskursijose galės dalyvauti tik apie 30 žmonių.

Organizatoriai žiūrovams žada maišto, dinamikos ir gaivaus oro festivalį. Bilietai jau prekyboje, juos platina www.tiketa.lt. Daugiau informacijos – festivalio tinklalapyje www.dancefestival.lt.

Parašykite komentarą