Prancūzų choreografas Klaipėdoje kuria spektaklį Lietuvos šimtmečiui

Birželio 12 ir 13 dienomis Klaipėdos dramos teatre garsus Prancūzijos šiuolaikinio šokio choreografas Alban Richard kartu su šokio teatru „PADI DAPI Fish“ pristatys unikalią Lietuvos nepriklausomybės šimtmečiui skirtą premjerą „Pareiškiu – Brandir“. Šiame prancūzų ir lietuvių sukurtame šokio spektaklyje žiūrovai galės iš labai arti pažvelgti į individo ir kartu visos tautos siekį besąlygiškai būti savimi ir laikytis niekieno neprimestų nuostatų bei vertybių.

Pareiskiu_Brandir_Foto_www_kemel_lt

www.kemel.lt nuotr.

Tai – jau antrasis prancūzų šokėjų trupės bei šokio teatro „PADI DAPI Fish“ bendras darbas, kuris ne tik nagrinėja bendražmogiškas problemas, bet ir pažymi glaudų Prancūzijos ambasados, Prancūzų instituto Lietuvoje ir Klaipėdos miesto bendradarbiavimą.

Savitas žvilgsnis į šalies istoriją ir tapatybę

„PADI DAPI Fish“ choreografė Agnija Šeiko sako, kad šis Lietuvos šimtmečiui skirtas šiuolaikinio šokio spektaklis „Pareiškiu – Brandir“ įdomus tuo, kad jį kuria ne lietuvis. Nors prieš pradėdamas statyti spektaklį prancūzas daug domėjosi šalies istorija, skaitė literatūrą, o pro akis nepraslydo net lietuvių poetų kūriniai, jis savitai suvokia mūsų šalies istoriją bei tapatybę. Pats A. Richard stebisi, kaip Lietuva, patyrusi didžiulę priespaudą, išsaugojo savo tapatybę ir laisvę.

Vis dėlto kūrinyje gvildenama problematika, pasak kūrėjų, yra bendražmogiška. Kalbama apie žmogaus troškimą ir galimybes būti laisvam net ir sunkiausiomis aplinkybėmis. „Kaip išsaugoti save, nepaisant socialinių, politinių, etinių, religinių aplinkybių? Atsistoti ir garsiai pasakyti – „žiūrėkite, koks aš esu“ reikalauja drąsos ir laisvės pojūčio, o stebėti tokį asmenybės, bendruomenės ar net tautos manifestą – visada jaudinantis ir įkvepiantis įvykis“, – teigia spektaklio kūrėjai.

Šokio spektaklyje laisvės tema bus pateikiama ypač šiuolaikiškai – vedant paralelę tarp kūno ir valstybės. Kūnas, pasak A. Šeiko, tarsi taps struktūra, kurioje siekiama būti laisvam. Kadangi spektaklyje šokėjų kūno kalba bus ypač išraiškinga, žiūrovai bus kviečiami sėdėti arti šokėjų. „Kai spektaklyje nelieka ketvirtosios – žiūrovų – sienos, spektaklis būna labai paveikus“, – įsitikinusi ji.

Kaip ir praėjusiais metais, spektaklio kūrėjai didelį dėmesį sutelkė į muziką. Spektaklio metu skambės elektroninė muzika, taip pat pasirodys ir atlikėja Jurga Šeduikytė.

Choreografas_Alban_Richard_foto_www_kemel_lt

Choreografas Alban Richard repeticijos metu. www.kemel.lt nuotr.

Besiruošiant spektakliui – kūrybinės dirbtuvės

Pasiruošimas spektakliui „Pareiškiu – Brandir“ vyko keliais etapais. A. Richard studentams ir miestiečiams surengė dviejų savaičių trukmės kūrybines dirbtuves, kurių metu pavyko išgvildenti šokio spektaklio idėją.

Pats choreografas įsitikinęs, kad tokie kūrybiniai projektai, kuriuose kartu su profesionaliais šokėjais dalyvavo ir mėgėjai, teikia dvejopą naudą: padeda suburti bendruomenę bei suteikia naujų patirčių šokėjams. „Dar prieš pradedant statyti spektaklį kartu su choreografe Agnija Šeiko galvojome, kaip įgyvendinti idėją. Taigi nusprendėme suburti šokėjus iš Lietuvos ir Prancūzijos, kurie kartu dirbo, ieškojo, eksperimentavo, bandė atrasti vieni kitus. O kad jie jaustųsi laisviau, netgi sukūrėme naktinio klubo atmosferą“, – apie pirmąjį spektaklio kūrimo etapą pasakojo choreografas.

A. Richard įsitikinęs, kad bendruomenę buriantys projektai tik parodo, kaip žmonės yra išsiilgę būti kartu. Pasak prancūzo, mes gyvename uždarus gyvenimus ir sukamės viename rate: šeima, darbas, draugai. Tačiau dalyvaudamas tokiose, kaip ši, kūrybinėse dirbtuvėse, žmogus yra tarsi įtraukiamas į mažą bendruomenę. Čia leidžiama paliesti kitą žmogų, išgirsti jo istoriją, pasidalinti su juo savąja. „Priklausyti bendruomenei yra labai įdomu, nes tai suteikia naujų patirčių, kuria ryšius tarp skirtingų, nepažįstamų žmonių. Na, o šokis padeda labiau pažinti savo kūną, pamilti jį“, – įsitikinęs jis.

Pirmiesiems žiūrovams – spektaklis nemokamas

Šokio spektaklis „Pareiškiu – Brandir“ puikus įvairių institucijų sklandaus bendradarbiavimo pavyzdys. Projektą finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė, Prancūzijos ambasada, Prancūzų institutas Lietuvoje, Lietuvos kultūros taryba, „PADI DAPI Fish“. Patalpas repeticijoms bei spektaklio rodymui nemokamai suteikė Klaipėdos universitetas ir Klaipėdos dramos teatras.

Prancuzu_instituto_direktorius_Jean_Marie_Sani_ir_Agnija_Seiko_Foto_www_kemel_lt

Prancūzų instituto direktorius Jean Marie Sani ir choreografė Agnija Šeiko. www.kemel.lt nuotr.

Pasak Prancūzų instituto direktoriaus Jean Marie Sani, tai yra ,,Prancūzijos ir Lietuvos ,,atrastas laikas“ Europoje“, vienas iš keturių pagrindinių projektų, kuriuo bus paminėtas prancūzų indėlis į šiuolaikinės Lietuvos šimtmečio paminėjimą. Šie keturi laikotarpiai yra tarsi raktas, kuriuo Lietuva per kultūrą išsaugojo savo identitetą, išlikdama stipri, nežiūrint į viso šimtmečio įvykius, išsaugodama savo šaknis. Kiti trys prancūzų programos laikotarpiai yra: ,,Simbolizmo laikotarpis ir Čiurlionis“ – paroda Orsay muziejuje Paryžiuje, Paryžiaus mokyklos ir Litvakų laikotarpis, Raphael Chwoles portretų paroda ,,Mes žiūrime į juos, jie žvelgia į mus“ Vilniaus Gaono žydų muziejuje, ,,Pokario laikotarpis Antano Sutkaus akimis“ Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje“, – teigė instituto vadovas.

Birželio 13 d. 18.30 val. Klaipėdos dramos teatre vyksianti spektaklio premjera miestiečiams bus nemokama, tad žiūrovai jau dabar gali užsiregistruoti interneto svetainėje www.klaipeda.lt skiltyje „Skelbimai“ ir prieš spektaklį Klaipėdos dramos teatre atsiimti savo bilietus.

„PADI DAPI Fish“ informacija

Parašykite komentarą