Klaipėdos moksleivių motyvatoriai – šunys pagalbininkai

Kovo 26 d. Klaipėdos „Aitvaro” gimnazijoje vyko 7–9 klasių atvira integruota pamoka-viktorina „Klaipėdos miesto detektyvai”. Jos metu komandos iš penkių mokyklų, žaisdamos Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Meno kiemo sukurtą žaidimą, dalyvavo integruotoje istorijos, geografijos, lietuvių, rusų kalbų pamokoje kartu su Maltos ordino pagalbos tarnybos šunimis.

pamoka_viktorina7_Rutos_Petniunaites_nuotr.

Rūtos Petniūnaitės nuotr.

Moksleiviai susirungė viktorinoje apie Klaipėdos miesto istorinius jūrinio paveldo objektus bei išbandė vieno iš šiame amžiuje itin aktualių gebėjimų – bendradarbiauti įvairiose komandose bei efektyviai komunikuoti su skirtingais žmonėmis – ugdymo metodus.

Ugdyti mokinių bendradarbiavimo įgūdžius nėra paprastas uždavinys, tad penkiolikoje Lietuvos mokyklų įvairiuose miestuose vykdomame projekte „Tyrinėjimo menas” nuolat eksperimentuojama ir ieškoma efektyvių metodų. Tą padaryti mokytojams padeda žmonės iš išorės – žurnalistai, architektai, aktoriai, mokslininkai. Projektą jau antrus metus vykdo Britų Taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys”. Naujų ugdymo metodų ieškoma atsižvelgiant į mokyklos ir mokinių problematiką, tariantis su klase, mokyklos administracija. Vienas pagrindinių viso projekto „Tyrinėjimo menas” tikslų – sukurti erdvę, kurioje mokiniai tiesiogiai dalyvautų mokymosi ir tyrinėjimo procese, atsivertų bendradarbiavimui, patirtų, ką reiškia savarankiškai priimti sprendimus, ir išmoktų įvertinti padarytas klaidas. Mokiniai pamokų metu turi įgauti kuo daugiau XXI a. reikalingų gebėjimų.

Atvirą pamoką-viktoriną vedė Klaipėdos „Gabijos” progimnazijos 7A klasės mokiniai, šiemet dalyvaujantys projekte ir patys gilinę darbo komandomis gebėjimus. Šiai klasei tiko šunų-asistentų metodas, kuris pamokose jau senokai yra taikomas pasaulyje, tik dar gana naujas Lietuvoje. Šios dienos atvira sesija buvo skirta pasidalinti projekto metu įgytomis patirtimis su kitų uostamiesčio mokyklų moksleiviais ir išbandyti šunų-asistentų metodą, kai keturkojai tiesiogiai dalyvauja ugdymosi procese.

Projekto metu „Gabijos” progimnazijos moksleiviai per istorijos, geografijos, lietuvių bei anglų kalbos pamokas tyrinėjo savo gyvenamąją aplinką, dirbo su lietuviškais tekstais, faktais bei jų sisteminimu, mokėsi pritaikyti tekstų vertimus į anglų kalbą, tikrino istorinius šaltinius, geografines žinias gilino dirbdami su miesto žemėlapiu. Kai kurioms pamokoms buvo pasirinktos ir Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmų erdvės su tuo metu veikiančiomis ekspozicijomis. Mokymuisi per patirtis stiprinti į ugdymo procesą šioje klasėje buvo įtraukti Maltos ordino tarnybos šunys pagalbininkai, pamokose tapę emocijų laidininkais bei motyvatoriais. Jie padėjo vaikams labiau pasitikėti vieni kitais, pagerino moksleivių žinių įsisavinimą bei paskatino didesnį moksleivių įsitraukimą į pamokų veiklas. Moksleiviai, dalyvaujant šunims, sugebėjo užmegzti glaudesnį ryšį ne tik su mokytojais, bet ir tarpusavyje.

Britų tarybos ir asociacijos „Kūrybinės jungtys” kartu su Ugdymo plėtotės centru vykdomas projektas „Tyrinėjimo menas” yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.

Parašykite komentarą