Informacija
Meno galerijoje „Homo ludens“ atidaroma menininkės Vaidos Tamoševičiūtės paroda „Performansų archyvas“

Balandžio 5 d. (penktadienį), 18 val., meno galerijoje „Homo Ludens“ (Jonava) atidaroma jauniausios kartos menininkės Vaidos Tamoševičiūtės paroda „Performansų archyvas“.

V. Tamoševičiūtė – menininkė, meno renginių organizatorė, aktyvi tarpdisciplininio meno projektų dalyvė, labiausiai žinoma kaip kūrėja, atsovaujanti performanso meną. Parodoje „Performansų archyvas“ menininkė kalbės ne čia ir dabar (kaip buvo įprasta stebint V. Tamoševičiūtės performansus), bet iš juodosios dėžutės bei fotografijos lakštų, pasitelkdama performansų metu ją lydėjusius garso takelius. Kaip suponuoja pats parodos pavadinimas, ekspozicijos lankytojai turės galimybę pažvelgti į menininkės kūrybinę veiklą: V. Tamoševičiūtės viešai pristatomame „Archyve“ bus rodomos daugiau nei dešimties performansų, sukurtų 2008-2013 m., video bei fotografijų dokumentacijos.

V. Tamoševičiūtės kūryba – dažniausiai labai asmeniška, betarpiškai išgyventa, rituališka ir meditatyvi, bet toli gražu aktuali ne tik pačiai menininkei. Nors performansuose neretai – pačios menininkės būsenų savirefleksijos, tačiau jie apima, nagrinėja ir aktualizuoja universalias bendražmogiškas temas bei problemas: meilę, susvetimėjimą, neištikimybę, savižalą ir kt. (performansai „Fake Love Story“ (2008), „Tuoj grįšiu“ (2010), „Laisva siena“ (2010), „Kartu“ (2010), „Kai baigiasi sapnai“ (2011). Kūryboje menininkė ne tik analizuoja savojo ryšio su kitu: mikro aš lygmenį, bet koncentruojasi ir ties platesnį kontekstą apimančiomis socialinėmis bei kultūrinėmis problemomis. Performansu „Kultūros nuplovimas“ (2012) menininkė išreiškė aktyvią poziciją į susiklosčiusią meno ir menininko padėtį bei valdininkų požiūrį į kūrėją. Kūrinyje „Kasdienybės ritualai: iš(si)plauti“ (2012) palietė opią prievartos ir smurto problemą.

V. Tamoševičiūtės kūryboje ypatingas dėmesys tenka žiūrovams. Tiesioginis santykis ir eksperimentavimas su publika yra vienas menininkės kūrybos bruožų. Ne vieno performanso metu V. Tamoševičiūtė provokavo žiūrovus vienaip ar kitaip su ja kontaktuoti, užmegzti dialogą. „Laisva siena“ (2010), „Ryšiai“ (2013) – performansai, grįsti publikos intervencijomis į kūrybinį procesą, kurių pagrindinė medžiaga ir lygiavertė meninio proceso komponentė buvo publika ir jos dalyvavimas, nulemdavęs performanso vaizdą ir rezultatą.

Paroda „Performansų archyvas“ – tai penkių metų kūrybinės veiklos dokumentas parodos formate – tarsi portfolio, kviečiantis jau iš laiko perspektyvos pažvelgti į video ir fotografijose įamžintas, įgyvendintas kūrybines idėjas.

Menotyrininkė Dovilė Stirbytė

Paroda veiks iki balandžio 23 d.

Galerijos darbo laikas: II-VI 12-18 val. I ir VII nedirba

Fotografija ir plakato dizainas: Aurelija Taločkaitė

Kulturpolis.lt

Atgal Komentarai

Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės