Tekstai
„Jauno teatro dienos“ - prasmingas, kūrybingas ir ryžtingas festivalis

2013-03-15

Trys jauni teatrai. Trys nepamirštamos dienos. Gerokai daugiau nei trys spektakliai, pilna salė žiūrovų ir tvirtas susitarimas uostamiestyje susitikti kiekvienais metais.

Kovo 7-9 dienomis Klaipėdoje vykęs festivalis „Jauno teatro dienos“ įrodė, kad skirtingų kartų ir mokyklų teatro menininkai randa bendrą kalbą ir turi ryžto siekti bendrų tikslų. Pirmiausia – prasmingo dialogo su žiūrovu ir kūrybingo dialogo tarpusavyje.


Teatrų forumo „Jauno teatro dienos“ dalyviai, žiūrovai

Klaipėdos jaunimo teatro vadovas, žymus aktorius, režisierius ir pedagogas Valentinas Masalskis džiaugiasi, kad prie neseniai suburto kolektyvo idėjos prisijungė bendraminčiai iš Vilniaus – teatro laboratorija „Atviras ratas“ ir teatro judėjimas „No theatre“.

Įvairiaspalvėje festivalio programoje netrūko nei intelektualių pokalbių, nei įvairaus žanro spektaklių, nei muzikos.

„Jauno teatro dienose“ savo patirtimi dalijosi lektoriai iš Prancūzijos (režisierius, „Theatre la Griffon“ direktorius Bob Dantonel) ir Didžiosios Britanijos (aktorius, režisierius ir teatro pedagogas Michael Woodwood), plačiajai auditorijai pristatę ir šiose šalyse pripažintas aktorines mokyklas.

Teatro laboratorija „Atviras ratas“ į festivalį atvežė Justo Tertelio vieno aktoriaus vienos dalies prasidėjimą „PRA“ (rež. A. Giniotis) ir spektaklį „Brangioji mokytoja“ pagal L. Razumovskajos pjesę (režisierė Ieva Stundžytė). Teatro judėjimas „No theatre“ publikai pristatė teatralizuotą koncertą „No Concert“, o Klaipėdos jaunimo teatras žiūrovus ir kolegas iš sostinės pakvietė net į tris spektaklius: muzikinį spektaklį „Gaidos“ (rež. V. Masalskis, komp. N. Sinkevičiūtė), M. Nastaravičiaus „Paukštyno bendrabutis“ (rež. V.Masalskis, scen. R.Valčik) ir muzikinį spektaklį „Batai“ (rež. V.Masalskis, komp. N. Sinkevičiūtė). Pastarasis, beje, - premjera, dar sykį patvirtinanti jaunąjį kolektyvą esant energingą, azartišką, muzikalų, atkaklų. Žinoma, ir ambicingą.


Apvalaus stalo disputas „Teatras iš skirtingų mokyklų perspektyvų“

„Tris dienas įdomiai bendravome, rodėme vieni kitiems savo spektaklius, diskutavome, kuo ir kodėl jie skiriasi. Smagu, kad sulaukėme didelio žiūrovų dėmesio. Norime iš naujo užmegzti ryšį tarp aktorių scenoje ir žiūrovų salėje. Norime žiūrovams sugrąžinti tikėjimą ieškančiu ir prasmingus klausimus keliančiu teatru“, – teigia V. Masalskis.

Pasak jo, jaunas teatras – tai nebūtinai amžiumi jauni teatro menininkai. „Jaunas yra tas, kuris nepailsta ieškoti, nepailsta kasdien kelti klausimus, kurie atsakymų galbūt ir neturi. Šis festivalis parodė, kad tokių žmonių yra ir kad teatras jiems nepasibaigia su Vilniumi“, – pabrėžė režisierius.

Didelio aktorių ir žiūrovų susidomėjimo sulaukė trijų režisierių – Aido Giniočio, Vido Bareikio ir V. Masalskio – diskusija „Teatras iš skirtingų mokyklų perspektyvų“. Po jos buvo juokaujama, kad visi trys režisieriai vis dėlto yra labai skirtingi, tačiau turiu vieną panašumą – nepailstantį idealizmą.

„Tikiuosi, kad būtent šis festivalis bus pranašas to naujo laiko, kai bus galima kalbėtis, kai baigiasi sarkazmas, kompleksai, kai gali ramiai prieiti prie kito žmogaus ir pasakyti – „labas“, – viliasi „No theatre“ lyderis Vidas Bareikis.

„Jauno teatro dienų“ organizatoriai – Klaipėdos jaunimo teatras, Klaipėdos universitetas ir Klaipėdos ekonominės plėtros agentūra – uostamiesčio žiūrovams žada ir daugiau netikėtumų. Gegužės 5 d. jaunieji aktoriai klaipėdiečius pakvies į akciją „Patiekalas kito mamai“, o gegužės 18 d., kaip ir pernai, miestą sudrebins „Turgaus naktis“.

Daugiau informacijos ieškokite:www.kjt.lt

Pagal KJT informaciją parengė Indrė Krepytė

Kulturpolis.lt

Atgal Komentarai

 
Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės