Šokio festivalis „AURA 27″ šildys publikos kūnus ir sielas

2017 m. spalio 5–8 dienomis Kaune bus apstu šokio. Į miestą grįžta ilgiausiai Lietuvoje šiuolaikinio šokio tradicijas puoselėjantis tarptautinis šokio festivalis AURA. 27-ą kartą vyksiančiame festivalyje šokio mėgėjai turės unikalią galimybę pamatyti geriausius iš viso pasaulio: nuo Lietuvos iki Japonijos. Festivalio organizatoriai vilioja ypač skirtinga programa, atitinkančia įvairius lūkesčius, ir žada vakarus teatre, kurie sušildys rudenėjantį miestą ir jo žmones.

Godos_Laura Vanceviciene_ photo3

Scena iš Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklio „Godos“, chor. Birutė Letukaitė. Lauros Vancevičienės nuotr.

Atidarymo vakarą – festivalio šeimininkų darbai

Per keturias festivalio AURA 27 dienas bus parodyta net 15 šokio spektaklių. Atidarymo vakarą scenoje ir festivalio šeimininkų – Kauno šokio teatro „Aura” pasirodymai. Vienas jų – pasaulio festivalius nuo JAV iki Indijos su stulbinama sėkme apkeliavęs ir vizitine „Auros” kortele tapęs šokio spektaklis „Godos” (chor. Birutė Letukaitė).

Tą patį vakarą žiūrovų laukia intriguojanti premjera. Vokiečių šokio kompanijos „Bodytalk” įkūrėjai choreografė Yoshiko Waki ir režisierius Rolfas Baumgartas iki pat festivalio atidarymo intensyviai dirba su tarptautine „Auros” trupe, kad festivalio žiūrovus nustebintų šokio, gyvos muzikos ir teatro reginiu. Spektaklis „Glück / Laimė \ Счастье” nestokos „Auros” stilistikai nebūdingų spalvų ir choreografinių sprendimų. Šių menininkų kūryba aštri ir nenuspėjama, todėl festivalio atidarymo diena nestokos siurprizų.

Itališko šokio estetika

Žiūrovus, kuriems artimesnis grynasis, modernus šokis, festivalio organizatoriai kviečia į italų šokio vakarą. Kompanija „EgriBiancoDanza” festivalio publikai pristatys du šokio spektaklius: „Mano paslėptas kosmosas” ir „Niekur?”. Pirmajame darbe kūrėjai svarsto apie žmogaus menkumą visatoje, du pagrindinius jausmus – baimę ir meilę, antrajame – žmogaus migracijos tarp materialaus ir dvasiško pasaulio.

„EgriBiancoDanza” – viena svarbiausių modernaus ir šiuolaikinio šokio trupių, įsikūrusi istoriniame Turino mieste. Ši trupė, kuriai vadovauja viena ryškiausių Italijos choreografių Susanna Egri, yra viena iš pavyzdinių itališko šokio trupių per pastaruosius 30 metų. Trupės choreografinė kryptis remiasi nepriekaištinga baleto technika, kuri darniai persipina su šiuolaikiniu šokiu.

Tą patį vakarą festivalio publika scenoje galės išvysti ir Kauno šokio teatro „Aura” Lietuvoje dar nerodytą spektaklį „Twister”, sukurtą italų choreografo Salvo Lombardo. Šio spektaklio premjera įvyko prestižiniame festivalyje „Fabricca Europa” Italijoje, į gimtąjį miestą spektaklis grįš spalio 6 dieną. Žaismingas ir energingas spektaklis ypač rekomenduotinas intensyvaus gyvenimo rimto, šiuolaikinės muzikos ir gatvės šokio stiliaus gerbėjams.

Ofir_Yudilevitch_Gravitacija_foto_Vojtech_Brtnicky

Scena iš spektaklio „Gravitacija“, chor. Ofir Yudilevitch. Vojtech Brtnicky nuotr.

Festivalyje – japonų šokio debiutas

Šių metų festivalio naujiena – Japonijos šokio vakaras. Tai unikali galimybė susipažinti su šiuolaikiniu japonų šokiu, kadangi į festivalį atvyksta įdomiausiais Japonijoje ir tarptautinėje scenoje pripažinti kūrėjai. Vakare bus parodyti keturi japonų darbai, taip pat publikos lauks susitikimas su atlikėjais, festivalio garbės svečiu Tokijo „Session House” teatro vadovu Takashi Ito.

Spektaklio „Matou” šokėja Ruri Mito yra pelniusi per 12 apdovanojimų tarptautiniuose festivaliuose, 2016 m. pakviesta šokti žymios vokiečių choreografės Sashos Waltz spektaklyje „Kūnai”. Prieš metus Ruri Mito už spektaklį „Matou” pelnė žiuri prizą Seulo tarptautiniame choreografijos festivalyje. Išskirtinai stipri, energetiška, naudojanti akrobatikos elementus šokėja festivalio žiūrovams žada pribloškiantį pasirodymą.

Spektaklio „Gunngunn” atlikėja Mariko Kakizaki jau pažįstama festivalio publikai – pernai M. Kakizaki pasirodė su festivalio žvaigždėmis L-E-V | Sharon Eyal & Gai Behar spektakliuose „Sara” ir „Kiaulė žudikė”. Ji taip pat šoko tokių garsių šokio revoliucionierių kaip Ohado Naharino pastatymuose.

Mitsutake Kasai spektaklyje „Duo” pasirodys drauge su Kaho Kogure. Mitsutake Kasai tėvas buvo vienas buto šokio pradininkų Japonijoje. Jo įtaka jaučiama ir atlikėjo kūryboje, kurioje jis sujungia skirtingus šokio žanrus: buto, gatvės bei šiuolaikinį šokį.

Vakarą užbaigs Ryu Suzuki spektakliu „Bu”. Nors jis – jauniausias vakaro atlikėjas, tačiau jau pelnęs pripažinimą ir apdovanojimų už išskirtinę sceninę kalbą.

Nuogi kūnai ir nuogi jausmai

Izraelio choreografo Ofir Yudilevitch spektaklyje „Gravitacija” – ant pripučiamo pagrindo vyksiantis dviejų virtuoziškų atlikėjų pasirodymas. Ne paslaptis, kad kūrėjai iš Izraelio kiekvienais metais būna festivalio publikos favoritai, stebinantys organišku atlikimu, fiziniais gebėjimais, nepriekaištinga technika ir nauju požiūriu. Šis spalio 8 dienos popietės spektaklis – puikus pasirinkimas visai šeimai: jaunuosius žiūrovus pakerės šokėjų preciziškai atliekama akrobatika, brandesnę publiką pavergs ypač nuoširdžiai vystoma dviejų individų draugystės istorija.

Alias_Antes_foto_Gregory_Batardon

Scena iš trupės „Alias“ spektaklio „Antes“. Gregory Batardon nuotr.

Tie, kurių neglumina nuogumas scenoje, laukiami šveicarų kompanijos „Alias” spektaklyje „Antes”. Festivalio žvaigžde karūnuojamo spektaklio kūrėjai kels klausimus „Kas vyko prieš mus, mūsų rūšies aušroje, iki žmogui įkliuvus į socialinės evoliucijos tinklą?” Tai jau antras šios legendinės šokio trupės sugrįžimas į festivalio sceną: 2010 m. AURA pristatė ovacijomis palydėtą spektaklį „Šoninis lietus”.

Prieš trejus metus festivalio atidarymo scenos lietuje sušoktas „Sfumato” nepaliko abejingo nė vieno. Šiais metais prancūzų choreografas Rachidas Ouramdane festivalyje viešės su spektakliu „Tordre”. Scenoje vėl išvysime ypatingų fizinių gebėjimų lietuvę šokėją Lorą Juodkaitę, kuri pasakoja savąją istoriją – kaip sukdamasi vietoje ji išvystė savitą judėjimo būdą, ją įkvėpusį ir lydėjusį nuo pat vaikystės. Jos scenos partnerės, šokėjos Annie Hanauer istorija atsiskleidžia per šokį su rankos protezu, tapusiu integralia, tęstine jos kūno dalimi. Pasak užsienio kritikų, „Tordre” žavi savo švytinčiu kūrybiškumu ir atsidavusia meile šokiui ir šokantiems.

Daugiau informacijos: www.dancefestival.lt

Parašykite komentarą