MENO TERMINALAS: TRUMPASIS TAPYBOS KURSAS. Estetiškoji tapyba

Estetiškoji tapyba, kaip sako pats pavadinimas, yra graži. O grožis, pradedant Platonu ir kitais graikais, žinia, yra konvencialus dalykas. Vienam (tapytojui) gražu yra viena, kitam – kita. Vienam gražu yra supuvę tvarto vartai, kitam – gražuolė, besišukuojanti plaukus.

tapyba7

Estetiškąją tapybą, kad ir kokia idėjiškai bei ideologiškai skirtinga, įvairialypė ir prieštaringa būtų, vienija puikiai sutvarkyti techniniai parametrai – nepriekaištingai nuobliuoti ir suleisti porėmiai, lygiai, it kareivio uniforma ant kūno, užtempta drobė, tegul ir ne visuomet patys brangiausi, tačiau nepriekaištingi (tiesiog geri bei gražūs) rėmai.

Vilmantą Marcinkevičių, Sigitą Staniūną, Algį Griškevičių – tokius unikalius ir nepakartojamus, tokius nepanašius ir netgi prieštaringus – būtent ir jungia geri potėpiai, brangūs dažai (žinoma – ryškios spalvos, bet ne FC mėlyna ir ne FC žalia) bei geri, gražūs visomis prasmėmis rėmai. „Mes jums įrėminsime viską, – deklaruoja estetiškosios tapybos apologetai. – Netgi pačią estetiką.“

Ši publikacija yra projekto „Meno terminalas. Tapybos leksikonas-etiketažas. I dalis“ dalis

Kokia yra tapybinio leksikono-etiketažo konstravimo esmė ir tikslas? Visas gyvenimas, juo labiau kultūrinis-parodinis, yra sudarytas iš įvairiausių konvencijų ir kitokių susitarimų, kuriuos mes galime vadinti labai paprastai – etiketėmis. Tad nusiimkime kaukes, ponai, ir užklijuokime ant kiekvieno tapybos fenomeno inventorinę etiketę – leiskime jai, tapybai, prakalbti normatyvine leksika. Tapybinio leksikono-etiketažo pagrindinis tikslas ir yra įteikti į meno (konkrečiai – tapybos) naudotojo rankas tam tikrą sąvokinį vadovą, su kuriuo jis galėtų nepasiklysti klaidžiose parodinėse ir kultūrinėse erdvėse. Vienas iš šio veikalo uždavinių taip pat yra kategorijų nustatymas ir klasifikacija, fokusuojant žvilgsnį į nūdienos tapybos (o ir meno apskritai) tendencijas ir ypatybes. Kaip minėta anksčiau ir kaip sakė nemirtingasis Lao Dzė, viskas yra sudaryta iš priešybių, tai yra antinomijų, – čia turbūt ir slypi DIDŽIOJI TAPYBINĖ HARMONIJA.

PROJEKTĄ RENGĖ

Kuratoriai: Ignas Kazakevičius, Vidas Poškus
Komiksai: Miglė Anušauskaitė
Tekstai: Vidas Poškus

Parašykite komentarą