Algio Griškevičiaus „Trys bandymai pagauti šviesą”

KKKC Parodų rūmai sulaukė dar vieno ypatingo svečio – savo retrospektyvinę tapybos, fotografijos bei objektų parodą „Trys bandymai pagauti šviesą” iki rugsėjo 4 dienos uostamiestyje pristato Algis Griškevičius. Per visas parodų rūmų antrojo aukšto sales išsiliejo ir seniau sukurti darbai, ir dar dažais tebekvepiančios drobės bei pinti objektai. Tamsiame rūmų užkaboryje be perstojo sukamas dokumentinis filmas leidžia perprasti menininko fotografijų kūrimo paslaptis.

Algis_Griskevicius

Nerijaus Jankausko nuotr.

Pasak autoriaus, ši paroda – iki šiol pati išsamiausia jo darbų ekspozicija Lietuvoje. Belaukiant parodos pristatymo, pavyko paskubomis pateikti A. Griškevičiui kelis klausimus. Tiesa, atsakymus nuolat pertraukdavo į vernisažą besirenkančių svečių, bičiulių ir gerbėjų nuoširdūs sveikinimai.

Klaipėdoje esate nedažnas svečias?

Visai ne. Ne taip seniai Baroti galerijoje buvo mano paroda. Tiesa, iki šiol tai būdavo nedidelės parodėlės. O Parodų rūmuose – pirmą kartą tokia didelė. Ir apskritai tai pati didžiausia Lietuvoje surengta mano paroda, tik Stokholme buvo didesnė.

O kodėl iki šiol rengdavote mažesnes parodas? Erdvės netiko ar kita priežastis?

Šiuo atveju didžiausią vaidmenį lėmė KKKC direktoriaus Igno Kazakevičiaus entuziazmas (juokiasi). Ir erdvės čia tikrai gražios, dėkingos tokioms parodoms.

Kai kurie šioje parodoje eksponuojami Jūsų darbai visiškai nauji?

Taip, kai kurie tapybos darbai – ką tik baigti.

Bet šiemetinių fotografijos darbų nėra. Kodėl?

Šiemet nefotografavau. Aš ne kiekvieną vasarą fotografuoju. Dirbu tokiu režimu, kad rudenį ir žiemą tapau ir kuriu objektus, o vasarą tik fotografuoju. Bet būna ir taip, kad kažkurią vasarą praleidžiu. Šį rudenį laukia didelė tapybos paroda Vilniuje, todėl nusprendžiau, kad šią vasarą man fiziškai neužteks viskam jėgų. Tad šią vasarą teks patapyti (juokiasi).

Parodoje Vilniuje bus tik tapyba?

Ten bus tapyba ir du nauji objektai.

O kas Jums pačiam artimiau? Kodėl toks pasirinkimas?

Labai lengva paaiškinti. Aš baigiau tapybą ir ilgą laiką užsiėmiau tik ja. Bet kažkuriuo momentu pajutau, kad tapyba man tampa kaip amatas. Nebejaučiau to aštraus kūrybinio pojūčio. Supratau, kad galiu profesionaliai nutapyti, bet praradau kūrybinį džiaugsmą. Suvokiau, kad reikia kažkokio atšokimo, nes kūryba tapo rutina. Tuomet tarsi atsitiktinai atsirado fotografija. Ir dabar susiklostė taip: kai vasarą fotografuoju – pasiilgstu rudens, nes jau noriu tapyti, jau ateina tas kūrybos džiaugsmas.

Kūrybos procesas priklauso nuo metų laikų?

Taip, kaip koks ūkininkas – sėjomaina užsiimu: vasarą fotografuoju, rudenį tapau. Kadangi tapau prie dienos šviesos, o rudenį temsta anksti, vakarai lieka objektams – jie man kaip moteriškėms kojines megzti – meditacija (juokiasi). Anksčiau rengdavau parodas atskirai – arba tokias, arba tokias, o paskui kai kurie kuratoriai, pavyzdžiui, danų muziejaus, panoro, kad kartu būtų ir objektai. Žiūriu – jau pradėjo jungtis, jungtis darbai, ir dabar pats matau, kad visai įdomu vienoje parodoje įvairaus žanro darbai, kai jie vienas kitą papildo. Ir žiūrovams įdomiau matyti platesnį vaizdą.

Apie autorių

Algis Griškevičius gimė 1954 m. Vilniuje. 1980 – 1985 m. studijavo Vilniaus dailės institute. Parodose dalyvauja nuo 1986 m. Menininko darbai eksponuoti tarptautinėse parodose daugelyje pasaulio šalių, jų yra įsigiję Lietuvos dailės muziejus, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Modernaus meno centras (Lietuva); Tretjakovo dailės galerija, Jekaterinburgo vaizduojamojo meno muziejus (Rusija); Jane Voorhees Zimmerli meno muziejus (JAV); Danijos fotografijos muziejus ir kt. 2014 m. A. Griškevičiui skirta Lietuvos Respublikos Vyriausybės Kultūros ir meno premija, 2010 m. jis apdovanotas ordino „Už nuopelnus Lietuvai” medaliu.

Paroda veiks iki 2016 m. rugsėjo 4 d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val.

Parašykite komentarą