Klaipėdoje – Kinijos šiuolaikinio meno paroda „Kas aš? 798 įspūdžiai”

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) gegužės 19 d. 17 val. pristatoma Pekino galerijų asociacijos specialiai Klaipėdai – Lietuvos kultūros sostinei parengta ir jai dedikuota Kinijos šiuolaikinio meno paroda „Kas aš? 798 įspūdžiai”, kuratorius – Pekino galerijų asociacijos prezidentas Xin Dong Cheng.

Wu_Mingzhong_One_Love_Acrylic_on_Canvas

Wu Mingzhong, „Viena meilė“. Drobė, akrilas, 100 x 80 cm, 2014 m.

Kinijos šiuolaikinis menas yra tapęs svarbia sudedamąja pasaulinio meno rinkos dalimi, reprezentuojančia dabartinę Kiniją. Parodos lankytojams bus sudaryta galimybė pamatyti, kaip, pradedant XX a. devintuoju dešimtmečiu, Kinijos atsivėrimas pasauliui ir visuomenės pokyčiai laipsniškai veikė šiuolaikinio meno evoliuciją, kaip autorių kūriniuose stilistiškai persipynė ilgaamžė Kinijos klasikinė ir modernioji kultūra, atsiskleidė etninio meno ir globalizacijos, tautiškumo ir tarptautiškumo tendencijos.

Pastarojo šimtmečio politiniai, ekonominiai ir kultūriniai Kinijos perversmai buvo tikrai stulbinami: imperijos žlugimas, Mao Dzedongo inicijuota komunistinė revoliucija, globaliosios Kinijos atsiradimas. 1949 – 1976 m. Kinijai bandant įgyvendinti komunistinę utopiją, meninės kūrybos pagrindu tapo šią erą šlovinantis „socialistinis realizmas”. XX a. 9-ojo dešimtmečio pradžioje šalies reforma ir atvirų durų politika paspartino Kinijos visuomenės modernizaciją. Dėl pasaulio globalizacijos keitėsi ir Kinijos visuomenė, kultūrinis kontekstas, o sykiu nuolat kito bei augo ir Kinijos šiuolaikinis menas. Menininkai pradėjo eksperimentuoti, kūrybinę veiklą siejo su naujomis koncepcijomis, technologijomis ir medžiagomis, siekė išraiškos laisvės, tyrinėjo vidines patirtis ir egzistencijos būsenas. Modernios Kinijos civilizacijos kūrėjai išsiveržė į tarptautinio meno sceną ir šiandien pasaulinio meno kontekste Kinijos šiuolaikinis menas yra tapęs išskirtiniu reiškiniu.

Kinijos šiuolaikinio meno parodos „Kas aš? 798 įspūdžiai” ekspoziciją sudaro jau pasaulyje pripažintų menininkų ir meno rinką netrukus užkariausiančių jaunųjų kūrėjų, atstovaujančių trims menininkų kartoms, įvairaus žanro – tapybos, fotografijos, videomeno – darbai. Kinijos šiuolaikinio meno kūrėjų paroda Lietuvoje, žinoma, neatspindi absoliučiai visų Kinijos meno reiškinių, bet atskleidžia nepaprastai svarbią jo evoliucijos dalį. Neatsitiktinai kuratorius parodoje akcentuoja Kinijos kūrybinių industrijų pavyzdį – 798-ąją meno zoną, galerijų miestelį, kuris transformavosi iš karinio fabriko. Šio rajono pokyčiai gali būti tapatinami su Kinijos visuomenės struktūra, savarankiškai besivystančių kultūrinių segmentų istorija: kontrastinga, pulsuojančia ir nenuspėjama.

Paklaustas, kuriuos menininkus įvardytų kaip parodos ašį ir kas svarbiausia jų kūriniuose, parodos kuratorius, Pekino galerijų asociacijos prezidentas Xin Dong Cheng sakė: „Menininkų Weng Fen ir Wang Ningde fotografijose kuriama Kinijos kasdienybės mitologija atspindi jau minėtus šalies evoliucijos aspektus. Kalbant apie Kinijos popmeną, menininkai Feng Zhengjie ir Xue Song kuria „naujo”, niekada anksčiau „nepatirto” įvaizdį. Tačiau, be abejo, ne tik šių, bet ir kitų autorių kūriniai padės Lietuvos žiūrovams per įvairiapusį šiuolaikinį meną geriau pažinti ir suvokti šiandieninės kinų tautos dinamiškumą.”

Paroda veiks iki 2017 m. liepos 16 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val.

Parodos organizatoriai: Pekino 798 meno zonos (Beijing 798 Art Zone) administracinis komitetas ir Kinijos tarptautinės prekybos skatinimo taryba, organizatorius Lietuvoje – Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras.

Projektą „Who am I? 798 impression. Contemporary art from China” iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

Parašykite komentarą